اینکه می‌گویند مسئله حجاب در قرآن نیامده، غلط است/با هنجارشکنان عفاف و حجاب چگونه برخورد کنیم؟

گروه فرهنگی الف،   3980421034 ۵۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

حجت الاسلام موسوی با اشاره به حکم قرآن درباره حجاب، از نحوه برخورد با هنجارشکنان گفت.

اینکه می‌گویند مسئله حجاب در قرآن نیامده، غلط است/با هنجارشکنان عفاف و حجاب چگونه برخورد کنیم؟
حجت الاسلام سید حسین موسوی خطیب و کارشناس امور دینی، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ترویج فرهنگ حجاب و تاکید قرآن بر این اصل دینی اظهار کرد: حجاب از جمله احکام واجب در اسلام است که در دو سوره نور و احزاب به طور جدی درباره آن صحبت شده است. خداوند به پیامبر دستور داده است «به زنان و دختران مومن بگو که حجابشان را رعایت کنند و به گونه ای باشند که فقط صورتشان بیرون باشد.»

برنامه ریزی مدونی برای ترویج فرهنگ اسلامی وجود ندارد/ ما نیاز به معماری و مهندسی در تبلیغ فرهنگ اسلامی داریم

وی در ادامه بیان کرد: برخلاف  آنچه خیلی ها فکر می کنند حجاب مصداق اسلامی ندارد، باید گفت که حجاب در قرآن آمده است؛ البته اگر در قرآن هم نیامده بود، چون در بسیاری از روایات ما به آن اشاره شده، برای ما معتبر و قابل استناد است؛ چراکه همه مطالبات و احکام در قرآن نیامده  است. قرآن کلیات احکام را بیان می کند و بیان جزئیات را به دست پیامبر و امامان معصوم می سپارد.

این کارشناس دینی عنوان کرد: از نظر قانونی حجاب یک بحث ضروری است و از قوانین کشور است. احترام گذاشتن به قانون در همه دنیا یک بحث مشهور است و هر کسی که به کشوری سفر می کند، باید به قوانین آن نیز احترام بگذارد. همچنین از نظر انسانی هم حجاب حائز اهمیت است، چراکه انسان شأن و جایگاه والاتری دارد و از قوانین ویژه تری پیروی می کند. پس عقل حکم  می کند که ما حجاب را رعایت کنیم.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: یکی از فواید حجاب این است که زن و مرد همیشه برای همدیگر جذابیت دارند؛ چراکه اگر همیشه زن و مرد در کنار هم برهنه باشند، دیگر جذابیتی برای همدیگر نخواهند داشت. شما می بینید که در دنیای غرب عشق بین زن و مرد کمرنگ شده است. نمی گوییم نیست؛ ولی خیلی کمرنگ شده و جذابیت های زن و مرد برای همدیگر از بین رفته است و به همجنسگرایی روی آوردند. 

برنامه ریزی مدونی برای ترویج فرهنگ اسلامی وجود ندارد/ ما نیاز به معماری و مهندسی در تبلیغ فرهنگ اسلامی داریم

وی حجاب را یکی از مقوله های علمی و عقلی قلمداد کرد و گفت: همچنین یکی دیگر از مباحث عقلی حجاب این است که وقتی حجاب رعایت می شود، انسان ها کمتر وسوسه می شوند. وقتی حجاب رعایت نشود، فرصت برای وسوسه افزایش پیدا می کند. البته حجاب باعث این می‌شود که خانواده ها بیشتر حفظ شوند. این صحبت که مرد اگر مرد باشد، چشمان خود را حفظ می کند، درست نیست؛ مگر چند نفر از مردان ما ایده‌آل هستند؟ به خاطر همین ما باید واقع بینانه نگاه کنیم و نگاهی آرمانی و ایده آل نداشته باشیم. 

وی در ادامه درباره نحوه برخورد با هنجارشکنان عفاف و حجاب در کشور، افزود: اسلام معتقد است که برای تربیت کردن باید از دو روش همزمان تشویق و تنبیه استفاده کرد. البته تنبیهی که ما می گوییم تنبیه فیزیکی نیست. باید از بین مومنین کسانی باشند که هم امر معروف و هم نهی از منکر کنند و تذکر بدهند؛ البته تذکرهای مودبانه و نرم. همچنین در عین حال باید یکسری از قوانین باشد که به سمت فرهنگ سازی در صدا و سیما و دانشگاه و فضای مجازی پیش رویم و به صورت کاملا جدی برنامه ریزی کنیم و نقاط مثبت حجاب و ضرر های بد حجابی را مطرح کنیم تا افراد خودشان به سمت حجاب سوق پیدا کنند.

برنامه ریزی مدونی برای ترویج فرهنگ اسلامی وجود ندارد/ ما نیاز به معماری و مهندسی در تبلیغ فرهنگ اسلامی داریم

حجت الاسلام موسوی با تاکید بر اینکه  برای حفظ و ترویج حجاب باید بیشتر به سمت کارهای فرهنگی برویم، بیان کرد: برای ترویج و حفظ حجاب باید از تجربیات دیگران استفاده کنیم. بحث اخلاق و دین در غرب روز به روز پر رنگ تر می شود و به سمت آزادی معنوی و دینی می‌روند. فرانسه که مهد لیبرالیسم در دنیاست، الان به این نتیجه رسیده که این روش شکست خورده است. ما گنجینه ای به نام اسلام داریم اما به آن عمل نمی شود. مردم دنیا به خصوص فرانسه روی فرهنگ اسلامی و دین مطالعه می کنند.

وی ادامه داد: ما باید دین مبین اسلام را به گوش جهان برسانیم و با ابزار فرهنگ و هنری که در دست داریم، اسلام را تبلیغ کنیم. اول باید این مباحث را برای مردم خودمان مطرح کنیم و زیبایی های اسلام را به آن‌ها بگوییم.

حجت الاسلام موسوی در پایان تصریح کرد: ما نیاز به معماری و مهندسی فرهنگی در زمینه اسلام داریم، این خلأ در کشور ما وجود دارد که ما در برنامه پنج ساله اقتصادی اول و دوم داریم؛ اما برنامه ریزی دقیق با جزئیات برای مباحث فرهنگی نداریم. همچنین کارگزاران عرصه فرهنگی با یکدیگر هماهنگ نیستند تا در یک راستا حرکت کنند. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۹۷۱۳۹۱۰:۲۳:۳۳ ۱۳۹۸/۴/۲۱
حجاب امر خداوند است توضیح و توجیه لازم ندارد دستوری صریح است
ناشناس۹۹۷۱۶۹۱۰:۵۶:۴۲ ۱۳۹۸/۴/۲۱
بند اول و دوم صحبتهای ایشون با هم تناقص داره اولی میگه حجاب برای حفظ جذابیت بین زن و مرده دومی میگه برای جلوگیری از وسوسه است وقتی چیزی برای آدم جذاب باشه حتما وسوسه اش هم به سراغ آدم خواهد آمد. لازمست آنها که فلسفه حجاب را تدوین میکنند به جوانب و بازتاب صحبت خودشون در همه اقشار هم فکر کرده باشند و از صحبتهای سطحی خود داری کنند
ناشناس۹۹۷۶۸۹۱۹:۲۷:۱۰ ۱۳۹۸/۴/۲۱
جذابیت بین زن و مرد نباید از بین بره اما باید از راه حلال و کنترل شده باشه نه هوس‌آلود و بی‌بند و بار حجاب به این هدف کمک میکنه که از شهوت پراکنی در فضای عمومی کاسته بشه و هم جذابیتهای جنسی برای زن و شوهر از بین نرود
علی۹۹۷۸۳۲۲۱:۴۸:۲۵ ۱۳۹۸/۴/۲۱
مطالب علمی رو نباید سریع خوند و نظر داد نیاز به تامل و دقت داره. - منظور از این که جذابیت رو زیاد می‌کنه اینه که مرد وقتی به همسر خودش مراجعه می‌کنه براش جذابیت داره چون توی کوچه و خیابون زنان رنگارنگ ندیده. بله مرد باید مراقب چشم‌های خودش باشه اما توی محیطی که هرجا چشم می‌ندازی ویترین آرایش و بزک هستش مراقب چشم بودن یه کم ناممکن به نظر می‌رسه. توی چنین محیطی مرد کم کم توقعش از همسرش بالا می‌ره و ناخودآگاه مقایسه می‌کنه. - و منظور از این که بی حجابی وسوسه رو زیاد می‌کنه رو که فکر کنم همه می‌دونند یعنی چی!
ناشناس۹۹۷۱۸۴۱۱:۰۹:۱۳ ۱۳۹۸/۴/۲۱
حجاب اجباری در هیچ جایی و در هیچ دینی وجود ندارد. کشورهای دنیا و کشورهای اسلامی هم حجاب اجباری ندارند
ناشناس۹۹۷۶۹۰۱۹:۲۸:۰۵ ۱۳۹۸/۴/۲۱
چرا اطلاعات اشتباه میدی؟ خیلی از کشورهای اسلامی حجاب اجباری دارند
علی۹۹۷۸۴۰۲۲:۰۲:۵۳ ۱۳۹۸/۴/۲۱
قوانینی مثل حجاب یک امر تجربی نیستش که بخوایم به کشورهای دیگه نگاه کنیم. یک قانون اسلامی هستش که استنباطش به دست مراجع تقلید خودمون هستش. نکنه انتظار دارید مراجع تقلیدمون رو هم از غرب بیاریم؟
ناشناس۹۹۷۱۸۷۱۱:۱۰:۳۸ ۱۳۹۸/۴/۲۱
ایشون در مثالی که از قرآن برای زنان پیامبر و زنان مومن (و نه همه زنان مسلمان) آورده، حرف خودش رو در مورد حجاب اجباری نقض کرده
ناشناس۹۹۷۷۰۲۱۹:۳۶:۰۸ ۱۳۹۸/۴/۲۱
متاسفانه این حرف شما نشان می‌دهد که هیچ آشنایی با قرآن ندارید
ناشناس۹۹۷۱۹۳۱۱:۱۳:۰۵ ۱۳۹۸/۴/۲۱
درقران قطع کردن دست دزد واختلاس کنندگان ازبیت المال هم آمده است همچنین سنگسارکردن زنا کاران پس چرا الان اجرانمیشود
ناشناس۹۹۷۲۰۸۱۱:۲۳:۴۶ ۱۳۹۸/۴/۲۱
خیلی چیزهای دیگر در قران و روایات آمده که اینجا کوچکترین محلی از اعراب ندارد حاج آقا.
ناشناس۹۹۷۲۱۲۱۱:۲۸:۵۶ ۱۳۹۸/۴/۲۱
من شخصاً مخالف حجاب نیستم حاج آقا ولی خداوکیلی در قرآن درباره برخورد با دزدان، رانت خواران، اسراف و تبذیر و ... آیات بسیار زیادی هم در حد محکمات آمده است
ناشناس۹۹۷۷۰۴۱۹:۳۷:۵۴ ۱۳۹۸/۴/۲۱
یعنی باید همانطور که الان هر روز دادگاهی برای مفسدین در حال برگزاری است بی‌حجابها هم دادگاهی شوند؟
ناشناس۹۹۷۲۱۳۱۱:۲۹:۵۱ ۱۳۹۸/۴/۲۱
باز هم به صورت مبهم در مورد حجاب در قران صحبت کردید و با اما و اگر میخواهید توجیه کنید.یکبار برای همیشه موضوع حجاب در قران را بصورت دقیق به بحث گذاشته و با یک جلسه بزرگ و با استفاده از مطلعین به اطلاع مردم برسانید چون اینگونه که صحبت میکنید برای خیلی ها سوال است که چرا این مسئله تا این حد بغرنج شده و هر کسی به نوعی قصد تایید یا تکذیب حجاب در قران برای عموم مردم را دارد!!
ناشناس۹۹۷۸۷۰۲۲:۳۸:۰۱ ۱۳۹۸/۴/۲۱
بسیاری از علما قائل به حجاب اجباری نیستند اینقدر جامعه رشد کرده و وسایل اطلاع رسانی قوی شده که با چند کلیک می شه انواع تفسیر ها و بررسی ها را با چند کلیک دید حجاب در قران اجباری نیست
ناشناس۹۹۷۲۲۱۱۱:۳۴:۰۶ ۱۳۹۸/۴/۲۱
بهترین برخورد با بی حجابی فراهم کردن اشتغال برای جوانان سپردن اختلاسگران به دست قانون و هزار کار نکرده دیگر
ناشناس۹۹۷۲۳۳۱۱:۵۵:۱۴ ۱۳۹۸/۴/۲۱
حجاب اجباری نمی شود. همانگونه که دین اجباری نیست.
ناشناس۹۹۷۷۰۶۱۹:۳۹:۴۰ ۱۳۹۸/۴/۲۱
دین امری اعتقادی است به همین دلیل اجبار در آن معنا ندارد اما حجاب یک رفتار اجتماعی است و مانند همه رفتارهای اجتماعی دیگر امکان اجبار دارد لااقل این دو مورد هیچ ارتباطی به هم ندارد
علی۹۹۷۸۵۵۲۲:۱۹:۲۵ ۱۳۹۸/۴/۲۱
اشتباه متوجه شدید. در دین اکراه نیست. فرق اکراه و اجبار رو می‌دونید چیه؟ در هیچ امری که از نوع اعتقاد باشه اکراه راه نداره. ولی اجبار چرا!
ناشناس۹۹۷۲۴۱۱۲:۰۶:۲۴ ۱۳۹۸/۴/۲۱
مانند برخورد با اختلاسگران، رانتخواران، زمينخواران، کوه خواران و مسير رودخانه خواران دانه درشت.
عاشق ایران۹۹۷۲۴۴۱۲:۰۹:۴۴ ۱۳۹۸/۴/۲۱
حجب حیا همانند سایر اخلاقیات برای انسان خوب است ولی در قرآن حجاب اجباری در هیچ آیه ای نیست و حتی در قران آمده است که دین هم اجباری نیست
ناشناس۹۹۷۶۷۸۱۹:۱۶:۰۳ ۱۳۹۸/۴/۲۱
حجاب به معنی عفت و حیا نیست من زنان چادری را می بینم که رفتار و گفتارشان بسیار زننده است و خانم های بی حجاب که بسیار متین و با وقار هستند من قلبا به زنانی که رفتار و گفتارشان با وقار و متین است احترام می ذارم و نوع پوشش زنها برام اصلا مهم نیست
عاشق ایران۹۹۷۲۴۵۱۲:۱۰:۵۰ ۱۳۹۸/۴/۲۱
کاش در قانون کشور، حیا هم اجباری بود و برخی مدیران پر رو و بی حیا را در بند می کردند
تبریزی۹۹۷۲۵۷۱۲:۲۶:۴۸ ۱۳۹۸/۴/۲۱
.. قرآن می گه ظلم و بی عدالتی و خیلی از چیزهای دیگه هم گناهه. اونها رو کسی نمی بینه. فقط چسبیدن به آزادی های شخصی.
ناشناس۹۹۷۲۷۶۱۲:۴۷:۲۶ ۱۳۹۸/۴/۲۱
پس چرا کنیزان در صدر اسلام از حجاب معاف بودن؟ مگر نه اینکه از نظر اسلام آنها نیز انسان هستند
الف ر۹۹۷۲۸۰۱۲:۵۰:۰۰ ۱۳۹۸/۴/۲۱
حضرت بزرگوار یک آیه هم الزام بر داشتن حجاب در قران نداریم غیر از 60 نور59 احزاب که شدیدا بی حجاب را لعن کند ولی برای رباخواری الی ماشاله ایات 275،276،278و279بقره که جنگ با خدا ورسول است متاسفانه هیچ تهدیدی یا تشر ی نمیگویند که بانکها مردم را بیچاره کردند
ناشناس۹۹۷۷۰۸۱۹:۴۲:۱۳ ۱۳۹۸/۴/۲۱
در سوره ی نور و احزاب اصلا بی حجابی لعن نشده و اصلا واژه ای در مورد اجبار در حجاب نیست چرا نوشتی بی حجابی لعن شده ؟؟
علی۹۹۷۸۴۸۲۲:۱۳:۵۴ ۱۳۹۸/۴/۲۱
- بحث اول اینه که آیا حجاب در دین واجب هستش؟ استنباط احکام دین به عهده مجتهدین و مراجع تقلید است و نه امثال من و شما. و اکثریت قاطع مراجع، حجاب رو واجب می‌دونند. - بحث دوم اینه که آیا واجب شرعی باید الزام حکومتی هم داشته باشه یا نه؟ پاسخ به این سوال هم به عهده کارشناسان دینی هستش. و البته من و شما هم می‌تونیم گوش کنیم و احیانا فقط اظهار نظر کنیم. - اما به هر حال تا زمانی که حجاب جزء قوانین مملکت هستش حتما باید اجرا بشه و گرنه بی‌قانونی بی‌داد می‌کنه. مایی که قانون رو رعایت نمی‌کنیم چطور می‌تونیم به دزدان بیت‌المال و بقیه قانون‌شکنان خرده بگیریم؟
ناشناس۹۹۷۹۱۸۲۳:۳۴:۳۹ ۱۳۹۸/۴/۲۱
در آیۀ 59 سورۀ احزاب هم بر پوشاندن سر اشاره نکرده ولی کلمۀ "جلابیهن" را به روسری معنی کرده اند که معنی پوشاندن سر هم داشته باشد در صورتیکه اگر به پوشش معنی کنن ، پوشاندن سر را اشاره نمی کند.
ناشناس۹۹۷۲۸۵۱۲:۵۲:۰۸ ۱۳۹۸/۴/۲۱
حجاب جزو اصول دین است یا فروع دین؟
ناشناس۹۹۷۳۰۹۱۳:۰۹:۵۷ ۱۳۹۸/۴/۲۱
مبارزه با فساد و حیف میل بیت المال و به فقر کشاندن مردم هم جزء احکام شرع و کشور است چرا در مورد مبارزه با آنها اینهمه همت مسئولین را نمی بینیم. جز اینست که با بزرگنمایی یکی لوس شدن دومی .. است
ناشناس۹۹۷۹۱۴۲۳:۲۷:۳۹ ۱۳۹۸/۴/۲۱
باز این جماعت رفتند دنبال دوگانه سازی مسائل. عزیز برادر هر حکم و قانونی در جای خود دارای اهمیت است و اجرا یا عدم اجرای آن ربطی به سایر قوانین و احکام ندارد. باید به قانون حجاب هم احترام گذاشت و قوانین مربوط به اختلاس گران را نیز اجرا کرد.
اسلام=اعتدال و محبت۹۹۷۳۳۸۱۳:۲۶:۱۱ ۱۳۹۸/۴/۲۱
خانم های که حجاب کامل دارند اتفاقا خیلی زودتر هم براشون خواستگار خوب پیدا میشه..اگه واقعا دنبال تشکیل زندگی هستید حتی پسران نیمه مذهبی و حتی حتی غیرمذهبی عمدتا دختران خوش حجاب را ترجیح می‌دهند زیرا کسی که به دستور خدا بی اعتنایی میکند چگونه میتواند مادر و همسر خوبی باشد؟!!!
ناشناس۹۹۷۷۱۱۱۹:۴۴:۰۲ ۱۳۹۸/۴/۲۱
ازدواج و تشکیل خانواده با این اوضاع طلاق و قوانین خانواده خیلی وقته هدف دختران جوان نیست در ضمن در مورد سلیقه ی پسران جوان هم اشتباه می کنید
ناشناس۹۹۷۳۵۱۱۳:۳۶:۱۷ ۱۳۹۸/۴/۲۱
سالها است می خواهند کارفرهنگی کنند.
ناشناس۹۹۷۳۶۸۱۳:۴۸:۱۴ ۱۳۹۸/۴/۲۱
حجاب زوری بی ارزش است ..
ناشناس۹۹۷۷۱۴۱۹:۴۵:۵۱ ۱۳۹۸/۴/۲۱
منظور از قوانین اجتماعی اثر آنها است نه ارزش اخلاقی آنها همه کارهای انسان اگر از روی اجبار باشد بی‌ارزش است اما دلیل نمیشود که قانون برایش نباشد. رعایت قوانین رانندگی هم با اجبار بی‌ارزش است اما اثر خود را دارد. اگر کسی قوانین رانندگی را نه به خاطر اجبارش بلکه برای ارزشش انجام دهد با ارزش است و اگر با اجبار انجام دهد بی‌ارزش
ناشناس۹۹۷۳۷۹۱۳:۵۸:۴۷ ۱۳۹۸/۴/۲۱
پس این کشور های اسلامی ،اسلامی نیستند؟
ناشناس۹۹۷۶۶۶۱۹:۰۱:۴۱ ۱۳۹۸/۴/۲۱
نه فقط ما اسلامی هستیم. فقط ما خوبیم.
ناشناس۹۹۷۷۱۶۱۹:۴۷:۲۵ ۱۳۹۸/۴/۲۱
اول اینکه بسیاری از کشورهای اسلامی هم حجاب اجباری دارند از جمله کشورهای عربی اطراف خودمان دوم اینکه خیلی از اینها فقط اسمشان اسلامی است اگر واقعا اسلامی باشند چطور با دشمن اسلام همراهی می‌کنند؟
رحمان۹۹۷۳۸۷۱۴:۱۲:۰۵ ۱۳۹۸/۴/۲۱
تامین معیشت و امنیت روانی مردم ضرورته نه چیزای دیگه
ناشناس۹۹۷۷۱۷۱۹:۴۸:۱۴ ۱۳۹۸/۴/۲۱
حجاب برای امنیت روانی خانواده و جامعه فوق‌العاده حیاتیه
علی۹۹۷۸۵۱۲۲:۱۵:۴۴ ۱۳۹۸/۴/۲۱
کاملا درسته و حجاب هم دقیقا در راستای تامین امنیت روانی جامعه هستش.
ناشناس۹۹۷۴۰۰۱۴:۳۵:۳۷ ۱۳۹۸/۴/۲۱
عجب حوصله ای دارید
ناشناس۹۹۷۴۰۴۱۴:۳۹:۱۶ ۱۳۹۸/۴/۲۱
حجاب،نماز،تهمت،و... درقرآن کریم آمده است کاش همه این احکام اجرا شود تا اسلام ناب محمدی را به جهان معرفی کنیم.
پرتو۹۹۷۵۰۱۱۶:۰۷:۳۸ ۱۳۹۸/۴/۲۱
سالها گذشت و شما ها هنوز اندر خم یک کوچه اید.
ناشناس۹۹۷۵۳۴۱۶:۳۶:۳۳ ۱۳۹۸/۴/۲۱
وقتی خدا گفته به زنان مومن بگو یعنی این واجب نیست وگرنه میگفت به همه آدمها بگو نه یک عده خاصی خدا گفته تو سوره حجرات از خدا و پیغمبرش جلو نزنید..
ناشناس۹۹۷۵۵۲۱۷:۰۳:۴۱ ۱۳۹۸/۴/۲۱
قوی ترین آیه در قران در مورد حجاب آیه 31 سوره ی نوره که فقط به زنان مومن توصیه به حجاب شده فقط زنان مومن نه زنان مسلمان یا همه ی زنان نه صحبت از اجبار هست و نه مجازات برای بی حجابی بسیاری از علما هم قائل به حجاب اجباری نیستند در اغلب کشورهای مسلمان هم حجاب اجباری نیست اگر خیلی متشرع هستیم به مقوله ی دزدی و ربا خواری بپردازیم که هم صراحتا حرام اعلام شده و هم در قران مجازات مشخص و قاطع داره
ناشناس۹۹۷۵۵۹۱۷:۱۰:۵۸ ۱۳۹۸/۴/۲۱
حجاب در قران به زنان پیامبر و زنان مومن توصیه شده نه اجبار و حجاب اجباری برای کل زنان مسلمان در هیچ جای قران نیست و به همین دلیل در اغلب کشورهای مسلمان حجاب اجباری نیست ..
ناشناس۹۹۷۶۸۷۱۹:۲۴:۵۱ ۱۳۹۸/۴/۲۱
حاج آقا اینایی که حجاب رو قبول ندارن قرانم قبول ندارن واقعا حرف و نصیحت آیه و قران و حدیث تو زندگیشون جایی نداره
ناشناس۹۹۷۷۴۴۲۰:۱۶:۰۸ ۱۳۹۸/۴/۲۱
آقایانی که خیلی حجاب دوست دارید سرتان کنید کسی جلویتان را نگرفته است!
ناشناس۹۹۷۷۷۸۲۰:۵۰:۰۸ ۱۳۹۸/۴/۲۱
پیش از اسلام هم مرد های عرب حجابی مانند پس از اسلام داشته اند مانند چفیه که نوعی روسری بوده و لباس سراسری معروف به دشداشه
مهدی۹۹۷۸۲۱۲۱:۳۰:۵۹ ۱۳۹۸/۴/۲۱
صحبتی را از حجت الاسلام زایری دیدم و شنیدم که ایشان قایل به حجاب اجباری نبودند و آن را با نماز خواندن یا نخواندن قیاس میکردند. کشاندن بحث های عمیق دینی به بستر جامعه که به لحاظ سیاسی و اقتصادی و فرهنگی ملتهب است، چیزی عاید مردم و کسانی که بدنبال حقیقت هستند، نمی کند. قطع به یقین نه کسانی که در غرب حجاب متعارف این کشورها را دارند همه اشان بی حیا و بی عفاف هستند ونه اینجا کسانی که حجاب ظاهری را رعایت میکنند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  16. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  17. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  18. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  22. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  23. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  24. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  25. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

آخرین عناوین