همدانی: برخورد استراماچونی با بازیکنان نشان داد که مربی فهیمی است

گروه ورزشی الف،   3980421008 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

ستار همدانی‌، پیشکسوت باشگاه استقلال معتقد است که برخورد استراماچونی با سه بازیکن کنار گذاشته شده این تیم، نشان داد که او یک مربی فهیم است.

ستار همدانی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره شرایط تیم فوتبال استقلال اظهار داشت: با توجه به جدایی حدود 14 بازیکن از تیم و حضور بازیکنان جدید، استراماچونی تیم جدیدی ساخته و کار سختی برای هماهنگی تیم پیش رو دارد؛ به خصوص با توجه به اینکه تیم چندین سال است که نتیجه نگرفته و هواداران دوست دارند که استقلال امسال به قهرمانی برسد.

وی با اشاره به عملکرد امیدوارکننده استراماچونی تصریح کرد: نکته‌‌ای که خیلی ما را به آینده استقلال امیدوار می‌کند، این است که استراماچونی بسیار باهوش عمل می‌کند، اهل زیاد حرف زدن نیست و در کمال سکوت کار می‌کند. این نشان می‌دهد که او بسیار باتجربه و بابرنامه است. برخورد استراماچونی با سه بازیکنی که از خطوط قرمز‌ش عبور کرده بودند، نشان داد که مربی فهیمی است و با کسی شوخی و تعارف ندارد. کنار گذاشتن این بازیکنان باعث می‌شود تیم جمع شود و بازیکنان بفهمند کسی حق اشتباه ندارد.

پیشکسوت باشگاه استقلال درخصوص تغییرات مکرر تیم استقلال در سال‌های گذشته خاطرنشان کرد: تیمی که از لحاظ مدیریتی یا بازیکن ثبات ندارد، به مشکل می‌خورد. استراماچونی هم حتماً این موضوع را می‌داند. هواداران هم به این موضوع اشراف دارند که استراماچونی یک مربی باانگیزه و جوان است و انرژی زیادی دارد. او تلاش می‌کند خودش را نشان دهد تا بازارش را در کشورهای حوزه خلیج فارس نیز پیدا کند.

همدانی در ادامه افزود: ما یک مربی آوردیم که در عین جوانی، بابرنامه و باتجربه است و سکوتش چنین چیزی را نشان می‌دهد. این‌ها همه یک طرف قضیه است، اما یک طرف موضوع این است که ما چقدر می‌توانیم بستر را برای پیاده کردن ایده‌های استراماچونی فراهم کنیم تا بتواند تیمی هماهنگ را وارد مسابقات کند. این موضوع اهمیت فراوانی دارد.

«حاشیه در چند سال اخیر خیلی به استقلال ضربه زده و چند سال است که پدر تیم را درآورده است.»، وی درباره انتقاد برخی پیشکسوتان مبنی بر عدم حضور یک بزرگتر در تیم استقلال، ضمن بیان این جمله به تسنیم گفت: یک بزرگتر که بتواند تیم را جمع کند، باید در تیم حاضر باشد. به نظرم پژمان منتظری بهترین گزینه است. او از لحاظ مدیریت، سابقه و تجربه گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود. منتظری یک مدافع است و از عقب زمین بر همه چیز اشراف دارد. او می‌تواند تیم را جمع کند و کمک زیادی به استقلال بکند. امیدوارم مدیریت بتواند حاشیه‌ها را مهار کند. حواشی 90 درصد استقلال و پرسپولیس است و با اتفاقات رخ داده، امسال استقلال بیش از گذشته با این مشکل مواجه خواهد بود.

مربی پیشین استقلال درباره اینکه منزوی گفته بود منتظری پاسخ تماس مدیران باشگاه را نداده است، تصریح کرد: اینکه چرا منتظری پاسخ مدیران را نداده، مهم نیست. برخی اوقات اگر مدیری برای خودش یک استراتژی تعیین کرده باشد، باید چند بار دیگر هم با بازیکن تماس بگیرد و غروش را زیر پا بگذارد. استقلال بزرگ است و هواداران بی‌شماری دارد اما برای رسیدن به اهداف‌مان و نشان دادن بزرگی استقلال، باید خودمان را کوچک کنیم. با این اتفاقات کوچک نمی‌شویم، بلکه وقتی بازیکن به تیم می‌آید، باید بزرگی و مدیریت خود را نشان دهیم تا او از خطوط قرمز عبور نکند.

همدانی با بیان اینکه باید به بزرگتر تیم احترام گذاشت تا بازیکنان جوان هم این را یاد بگیرند، خاطرنشان کرد: اگر در زمان مناسب با منتظری مذاکره می‌کردند،‌ این مشکلات ایجاد نمی‌شد. اگر همان اول با او تماس می‌گرفتند و به او می‌گفتند ما تو را می‌خواهیم، منتظری امروز دیگر بهانه‌ای نداشت. زمانی که مدیران باشگاه باید روی مذاکره با بازیکنان تمرکز می‌کردند، به حواشی می‌پرداختند و همین اتفاقات هم پیش‌بینی می‌شد. من به منزوی ارادت دارم و همیشه از او به نیکی یاد می‌کنم. به یاد می‌آورم زمانی که مصدوم بودم،‌ او در دبی بالای سرم حاضر شد. ما از بزرگترها یاد گرفتیم اول باید احترام بگذاریم تا احترام ببینیم.