تاکید رئیس قوه قضائیه بر حل مشکلات حوزه تولید/کارگروهی موانع تولید و خصوصی‌سازی را پیگیری می‌کند

گروه اجتماعی الف،   3980420131

رئیس قوه قضائیه بر حل مشکلات حوزه تولید تاکید کرد و گفت: کارگروهی موانع تولید و موضوع خصوصی‌سازی را پیگیری می‌کند.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در پایان سفر یکروزه به استان مرکزی با اشاره به اهداف و برنامه‌ها در این سفر اظهار داشت: سفر به استان مرکزی توفیقی برای زیارت قبور مطهر شهدای این خطه بود چراکه شهدا الهام بخش برای همه مسئولان هستند.

وی افزود: یکی از برنامه‌ها نشست با نمایندگان کارگران و شرکت‌ها و کارخانجات مهم دارای مشکل منطقه بود، که در این نشست کارگران شرکت های هپکو، واگن پارس، آلومینیوم و ماشین سازی مشکلات خود را مطرح کردند.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: ابتدا به همراه استاندار و مسئولان مربوطه سخنان این نمایندگان را شنیدیم که نسبت به واگذاری برخی از این شرکت‌ها گله‌های فراوانی داشتند که درباره نوع و روند خصوصی سازی و مشکلات پیش آمده برای کارگران و تولید حرف‌ها برای گفتن داشتند که در مجموع در جریان مشکلات این صنایع بزرگ قرار گرفتیم که تصمیم شد تا پیگیری‌ها را چه استاندار از طریق دولت، چه نمایندگان از طریق مجلس و ما در دستگاه قضایی اگر مشکلات قضایی باشد پیگیری خواهیم کرد.

رئیسی عنوان کرد: جلسه دیگر در جمع روحانیون، اساتید دانشگاه، نخبگان بود که با اندیشه آنها بیشتر آشنا شدیم که برخی نکات برای ارتباط با دانشگاه که همیشه می‌توان از ظرفیت دانشگاه در ابعاد تحقیقی و پژوهشی آشنا شد.

وی خاطرنشان کرد: در ارتباط با حوزه، دستگاه قضایی چند ارتباط جدی دارد یکی درباره علم است زیرا کار ما علمی بوده و چه در افتاء چه در قضا همواره باید با مجامع علمی ارتباط داشت و این ارتباط علی الدوام برای قوه قضائیه امری مهم و اساسی است.

رئیس قوه قضائیه عنوان کرد: نکته دیگر هم موضوع کادرسازی است که در این بخش از تجارب و دستاوردهای حوزه و دانشگاه بیشترین استفاده را می‌کنیم چراکه کسانی که در منصب قضا استفاده می‌شوند عموما یا فارغ التحصیلان دانشگاهی یا تحصیلکردگان حوزوی هستند که باید گفت این دو نهاد نقش مهمی در حوزه کادرسازی دارند.

وی افزود: نشست سوم ما دیدار با کارکنان دستگاه قضا بود که مشکلات در حوزه قضایی و اداری طرح شد و رئیس کل دادگستری به بیان این مشکلات پرداخت.

رئیسی اضافه کرد: بخشی دیگر نشست با مدیران اداری استان و شورای اقتصاد مقاومتی استان در استانداری بود که بیشترین وقت این سفر را هم به خود اختصاص داد و در جریان مشکلات و سخنان کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و دست اندرکاران حوزه تولید و کار قرار گرفتم و تمام نکات و مسائلی که در حوزه تولید و موانع تولید را شنیدیم.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: البته برخی از موانع تولید از جمله ضرورت جذب نقدینگی واحدهای تولیدی، مسائل مالیات ارزش افزوده که مربوط به تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در سطح کلان کشور است و چون جمع بندی خوبی انجام شده بود که مقررشد تا در سطح کلان پیگیری شود.

وی تصریح کرد: نکته دوم درباره موانع تولید بود که در حوزه مسئولیت و اختیارات قوه قضائیه است که از جمله موضوع خصوصی‌سازی می‌تواند دنبال شود که تصمیم بر این شد که کارگروهی متشکل از نماینده معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، بازرسی کل کشور و دادستان کل با همکاری استانداری مرکزی و مسئولان اقتصادی تشکیل شود و موضوع پرونده‌های تشکیل شده مورد رسیدگی قرار گیرد.
رئیسی بیان کرد: جلسه پایان نشست مسئولان عالی قضائی بود، که ما روز گذشته یازده نفر از مسئولان قوه قضائیه را به شهرستان های استان برای ارزیابی عملکردها و تشکیل شورای تامین و شورای قضایی شهرستان‌های استان مرکزی اعزام شدند که حاصل این سفرها امشب مورد ارزیابی دقیق قرار گرفت.

رئیس قوه قضائیه افزود: در این جلسه مقرر شد که مبالغی از بودجه‌های استان به دستگاه قضایی اختصاص یابد و همچنین 500 میلیارد ریال از بودجه‌های قوه قضائیه به منظور حل مشکلات شهرستان‌ها و تکمیل ساختمان‌ها تخصیص یابد.

وی ادامه داد: در مجموع فکر می‌کنم این سفر هم از لحاظ دیدارهای مردمی با خانواده معظم شهدا و مردم عزیزمان و هم با مسئولان عالی اداری و هم نشست با کارآفرینان و نیز کارآفرینان و تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران و دیدار با همکاران قضایی نشست های خوب و موثری بود که امیدواریم آثار آن در پیگیری سفر در قوه قضائیه دنبال شود.