آمریکایی‌ها ترامپ را قابل اعتماد نمی‌دانند

گروه جهان الف،   3980420108 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

نتایج نظرسنجی جدید گالوپ نشان می‌دهد، اندکی بیش از نیمی از رای‌دهندگان آمریکایی دونالد ترامپ را رهبری تعیین‌کننده و قاطع می‌دانند، اما اکثرشان صداقت و قابل اعتماد بودن رئیس‌جمهوری آمریکا را زیر سوال می‌برند.

آمریکایی‌ها ترامپ را قابل اعتماد نمی‌دانند

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نظرسنجی گالوپ نشان می‌دهد ۵۱ درصد از آمریکایی‌ها دونالد ترامپ را رهبری قدرتمند و قاطع می‌دانند اما اکثریت بیشتری معتقدند او فاقد شش مشخصه مثبت دیگر و قابلیت‌های مدیریتی است. این‌ها شامل صداقت، تاکید بر ارزش‌های آنها، توجه به مردم همانند آنها، توانایی مدیریت کارآمد دولت، عمل به وعده‌هایش و اجرای تغییرات ضروری می‌شود.

بر اساس نظرسنجی‌های پیشین گالوپ درباره ریاست ‌جمهوری دونالد ترامپ، صداقت همچنان جزو ضعیف‌ترین ویژگی‌های شخصیتی اوست. در این بیانیه آمده است: اکنون ۳۴ درصد از آمریکایی‌ها دونالد ترامپ را صادق و قابل اعتماد می‌دانند این میزان در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به میزان ۳۳ درصد بود. احساس آمریکایی‌ها درباره اینکه ارزش‌هایشان برای ترامپ حائز اهمیت است، مشابه است و میزان ۳۸ درصد را نشان می‌دهد.

در میان رای‌دهندگان جمهوری‌خواه، ۷۵ درصد ترامپ را فرد صادقی می‌دانند و تنها ۶ درصد از دموکرات‌ها چنین نظری دارند. یافته‌های موسسه گالوپ نشان می‌دهد، اکنون کمتر از نیمی از آمریکایی‌ها (۴۵ درصد) معتقدند ترامپ می‌تواند تغییرات ضروری را در آمریکا ایجاد کند؛ ۴۴ درصد بر آن باورند او به وعده‌هایش عمل می‌کند؛ ۴۳ درصد می‌گویند او مدیریت دولتی اثرگذاری دارد و ۴۱ درصد هم معتقدند او درباره نیازهای مردم همانند خودشان فکر می‌کند.