اردوي عجيب استقلال در استانبول

گروه ورزشی الف،   3980420070 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

كاروان استقلال دوشنبه براي برگزاري اردويي 10‌روزه راهي تركيه شد. آبي‌هاي پايتخت در يك كمپ چهارستاره در فاصله 170 كيلومتري استانبول اردو زده‌اند و تصاويري كه از اين كمپ به دست رسيده، نشان مي‌دهد امكانات آن حتي از ورزشگاه تهرانسر (محل تمرين هميشگي استقلال) هم كم‌تر است.

به گزارش اعتماد، بعد از اينكه تصاوير اين كمپ در رسانه‌ها دست به دست شد، كاربران شبكه‌هاي اجتماعي از مديران تيم سوال مي‌كردند كه چرا در شرايطي كه بحران مالي گريبان باشگاه را گرفته و پرونده پروپئيچ تا مرز كسر امتياز پيش رفته، شفر به دنبال دريافت مطالباتش است و تمديد قرارداد پاتوسي به مشكل خورده، بايد چنين هزينه‌اي براي يك اردوي 10 روزه بي‌كيفيت بشود.

پاسخ مسوولان استقلال به اين انتقادات جالب توجه است. اميرحسين فتحي گفته مطابق خواسته وزارت ورزش، حتي يك ريال براي اردوي خارج از كشور هزينه نكرده‌ايم. اما اگر استقلال يك ريال هم هزينه نكرده، پس چطور موفق شده با كارواني بزرگ راهي تركيه و در يك كمپ چهارستاره مستقر شود؟ مباشري، معاون باشگاه استقلال، گفته يكي از هواداران متمول اين تيم كه چهره‌اي شناخته‌شده است، بدون اينكه بخواهد نامش فاش بشود هزينه بليت كاروان استقلال را پرداخت كرده است. داستان از اين قرار است كه اين هوادار با مسوولان تيم صحبت كرده و گفته چرا به اردو نمي‌رويد؟ مسوولان هم گفته‌اند پول نداريم؛ اين هوادار متمول هم گفته اگر من هزينه بليت را بدهم كسي هست هزينه كمپ را بدهد؟ مديران استقلال مي‌گويند يكي ديگر از هواداران اين تيم قبول كرده هزينه كمپ را پرداخت كند و به اين ترتيب با پول پرداخت‌شده توسط اين دو هوادار، استقلال اردوي پيش‌فصل خودش را برگزار كرده است. اما چرا در اين وضع خراب اقتصادي استقلالي‌ها تركيه را انتخاب كرده‌اند؟ گويا در قرارداد فروش‌ اللهيار صيادمنش به فنرباغچه‌بندي گنجانده شده بود تا استقلال بتواند از امكانات كمپ فوق‌ پيشرفته اين باشگاه استفاده كند. اما به دليل اينكه تيم دير بسته شد و اعضاي كادر فني و بازيكنان بسيار دير به هم معرفي شدند، فرصت استفاده از اين كمپ از دست رفت.

مباشري، درباره انتخاب اين كمپ به جاي كمپ‌هاي داخلي مي‌گويد: «هزينه استفاده از كمپ‌هاي داخلي، مثلا در كردان كرج، 20درصد بيشتر از كمپ در تركيه مي‌شود.»

بنابراين با يك حساب سرانگشتي، مديران استقلال ترجيح داده‌اند كمپي معمولي در تركيه را براي اردوي پيش‌فصل انتخاب كنند. البته مشخص نيست با توجه به هزينه بالاي بليت هواپيما و همچنين قيمت ارز، چطور يك اردوي خارج از كشور، از اردويي در حاشيه شهر تهران كم‌هزينه‌تر مي‌شود.

منبع: روزنامه اعتماد