محبوب‌ترین گوشی موبایل هوشمند برای خریداران محافظه‌کار

گروه فناوری الف،   3980420052 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

واقعیت این است که در حال حاضر بیشتر خریداران به سختی رضایت می‌دهند دست به اقدامی بلندپروازانه بزنند. پس دومیلیون تومان را به عنوان سقف بودجه درنظر می‌گیرند و به بررسی مدل‌هایی مثل Y5 Prime 2018 و نوکیا 3.1 با قیمتی در حدود یک‌میلیون و ۵۰۰هزار تومان می‌پردازند.

به گزارش فرارو، واقعیت این است که در حال حاضر بیشتر خریداران به سختی رضایت می‌دهند دست به اقدامی بلندپروازانه بزنند. پس دومیلیون تومان را به عنوان سقف بودجه درنظر می‌گیرند، اما آنچه پیش رویشان قرار می‌گیرد در نهایت باعث می‌شود تا سه‌میلیون و نزدیکی‌های چهارمیلیون بازار را زیر و رو کنند. در چنین شرایطی Y5 Prime 2018 و نوکیا 3.1 با قیمتی در حدود یک‌میلیون و ۵۰۰هزار تومان محبوبیتی فوق‌العاده پیدا کرده‌اند. موبایل‌هایی که می‌توان ایراداتی واضح رویشان گذاشت.

به عنوان مثال محصول هوآوی تنها ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی دارد، دقت تصویر آن 720p. است، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی آن عکس‌های خوبی تولید نمی‌کند و باتری سه‌هزار میلی‌آمپرساعتی هم یک نقطه ضعف فاحش است. روی نوکیا 3.1 می‌توان ایراداتی مشابه گذاشت به اضافه اینکه ریخت و قیافه‌اش هم از مد افتاده است. بخش دیگری از خریداران برای داشتن صفحه‌نمایش حداقل تمام HD یا حافظه موقت بیشتر از دو گیگابایت بودجه خود را افزایش می‌دهند. در این بازه با دو میلیون و ۶۰۰هزار تومان یک Mate 10 lite گیرتان می‌آید که لااقل چهار گیگابایت حافظه موقت، ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، صفحه‌نمایش شش‌ اینچی و دوربین دوگانه‌اش عملکردی روان‌تر را نوید می‌دهد. ضعف باتری در این مدل هم مشهود است.
 
اما Mate 10 Lite همچنان ارزش خرید خود را در برابر محصول مشابه مانند P Smart و Zenfone Max Plus حفظ می‌کند. تنها وقتی به ظاهر، بیشتر از کارآیی اهمیت بدهید، می‌توانید سراغ Zenfone 3 را بگیرید. اگرچه در نهایت ما این کار را به خاطر حافظه موقت کم توصیه نمی‌کنیم.
 
تجزیه و تحلیل رفتار خریداران نشان می‌دهد آنها گوشه‌چشمی هم به Galaxy J5 Pro و Galaxy J7 دارند. هر دوی این محصولات با وجود ظاهر و قیافه خوب، در بخش حافظه موقت از محصول هوآوی شکست می‌خورند. داشتن امکانات به روز قطعا انگیزه‌ای قابل دفاع برای افزایش سقف بودجه است. جلوه تمام و کمال این حرکت تاکتیکی محصولی به نام Galaxy M20 از سامسونگ است.

با پرداخت سه‌ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان پول بالاخره می‌توانید موبایلی بخرید که صفحه «فول‌اسکرین» بزرگ دارد. در این محصول اسپیکر به شکلی ماهرانه روی لبه بالایی پنهان شده است. قابلیت مهمتر امکان استفاده از شارژ سریع برای باتری پنج‌ هزار میلی‌آمپرساعتی است، اما چون هیچ محصولی خالی از عیب نیست، در قدم اول باید بدانید M20 کمی سنگین است. سه‌گیگابایت بیشتر حافظه‌موقت ندارد و برای ذخیره‌کردن عکس و فیلم و موسیقی تنها ۳۲ گیگ فضا در اختیارتان می‌گذارد. فروشنده‌ها رقیب اصلی این گوشی را محصولی از نوکیا با عنوان  7Plus می‌دانند.

خرید آن حدود ۴۰۰،۵۰۰ هزار تومان گران‌تر تمام می‌شود، ولی لااقل چهار گیگ حافظه موقت، ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی و دوربین سلفی بهتر دارد، اما متاسفانه در آن از شارژ سریع یا صفحه «فول‌اسکرین» خبری نیست و ریخت و قیافه‌اش در مقایسه با M20 شانسی برای پیروزی ندارد.