متروهای کهنه و گرمای وحشتناک قطارها در ایتالیا/ در کشور برندها خبری از برند پوش‌ها نیست! + تصاویر

گروه جهان الف،   3980420002 ۴۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

این روزها افرادی که به دلیل مسابقات المپیک دانشجویان در ایتالیا حضور دارند شرایطی خاص را تجربه می‌کنند.

به گزارش تسنیم، بازی‌های المپیک دانشجویان این روزها در شهر ناپل ایتالیا در جریان است و ورزشکاران رشته‌های مختلف در حال رقابت هستند. احتمالا با شنیدن نام کشور ایتالیا تصویر آبنمای تروی، سانتا ماریو، کلیسای سنت مارکز، کلیسای سن پیترز، برج پیزا، شهر سوخته پمپئی، واتیکان، کانال ونیز و آمفی تئاتر کولوسئوم در ذهن تجسم می‌شود.

ونیز، رم، میلان، فلورانس و ناپل مطمئنا نخستین انتخاب توریست‌هایی است که به این کشور سفر می‌کنند و در ذهن خود تصاویر زیبایی را ترسیم می‌کنند. مطمئنا برای کسی که نخستین بار به ایتالیا سفر می‌کند چیزی جز جذابیت و تصاویر به یاد ماندنی انتظارش را نمی‌کشد و با گردش در این کشور از آثار تاریخی و طبیعی آن لذت زیادی خواهد برد.

حضور در کشور برندهای معروف پوشاک، لوازم آرایشی و عطر و ادکلن بسیار هیجان انگیز خواهد بود و قدم زدم در فروشگاه‌های این کشور حتی بدون خرید کردن هم جذاب است. زیبایی‌های ایتالیا مطمئنا فکر و ذهن افراد را درگیر خود می‌کند اما اگر با نگاهی فراتر از یک توریست معمولی در این کشور قدم بزنید با موضوعات و سوژه‌های جالبی رو به رو می‌شویم.

در کشور برندها خبری از برند پوش نیست

بر خلاف آنچه تصور می‌شود زنان ایتالیایی به دور از تجملات ظاهری زندگی می‌کنند و با وجود اینکه محصولات آرایشی بسیاری از برندهای معروف با قیمت پایین در این کشور فروخته می‌شود، با ظاهری ساده در خیابان‌ها رفت و آمد می‌کنند و این شاید برای یک توریست ایرانی که کشورش از واردکنندگان اصلی لوازم آرایشی است و سرانه مصرف این لوازم در میان زنانش بسیار بالاست، جای تعجب دارد و از خودش می‌پرسد که چرا دختران ایرانی تا این حد اسیر برندها و استفاده از لوازم آرایشی هستند؟ آیا تبدیل شدن ایران به بازاری برای اروپایی‌هایی که خودشان‌ تمایلی به استفاده از این کالاها ندارند، فرصت است یا تهدید؟

ایستگاه‌های متروهای قدیمی و گرمای وحشتناک

برای بسیاری از توریست‌ها گشت زدن در شهر و استفاده از خطوط حمل و نقل عمومی جذابیت بسیاری دارد و مطمئنا خطوط مترو اولین انتخاب خواهد بود اما در ایتالیا مترو با آنچه که بسیاری از توریست‌ها از جمله ایرانیان تصور می‌کنند تفاوت دارد.

آنچه در اولین گام در ذوق می‌زند راهروهای خراب و کثیف در برخی از ایستگاه‌های مترو در ایتالیا است چیزی که کاملا با آنچه در ایران‌ می‌بینید تفاوت دارد در ادامه نیز دیدن ته سیگارهایی که داخل ریل قطار ریخته شده شما را با منظره زشتی رو به رو می‌کند اما در ادامه شگفتانه‌ای که آن روبه‌رو می‌شوید قطارهای کهنه و جمعیت زیادی است که به صورت فشرده در آن ایستاده‌اند.

وقتی وارد مترو می‌شوید خبری از فن کولر و سیستم تهویه هوا نیست. در تونل‌های مترو باید در قطاری بنشینید که تنها راه ورود هوا پنجره‌هایی است که در رساندن اکسیژن به شما چندان موفق نیستند و در همان ابتدا گرمای داخل مترو و نبودن اکسیژن کافی کلافه‌تان خواهد کرد.

وقتی از مترو پیاده می‌شوید و منتظر مترو بعدی برای تغییر مسیر هستید باید زیر آفتاب و ایستاده منتظر بمانید. تازه تصور کنید که مترو دقیقا قبل از رسیدن شما رفته باشد و باید این شرایط را برای مدت زیادی و تا رسیدن مترو بعدی تحمل کنید. شرایط برای اتوبوس نیز چندان تفاوتی ندارد شما باید با اتوبوس‌های کهنه و قدیمی و پرجمعیت در خیابان‌های شلوغ ایتالیا رفت و آمد کنید.