ترامپ در توییتی تازه درباره ایران، ادعایی کذب مطرح کرد

گروه جهان الف،   3980419177 ۱۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه در توییتی تازه درباره ایران، در ادعایی کذب عنوان کرده است که ایران مدت‌ها به صورت مخفیانه غنی‌سازی کرده است.

ترامپ در توییتی تازه درباره ایران، ادعایی کذب مطرح کرد

به گزارش فارس، وی در توییتر ادعا کرده است: «ایران مدت‌ها به صورت مخفیانه و در نقض کامل توافق ۱۵۰ میلیارد دلاری وحشتناکی که "جان کری" [وزیر خارجه سابق آمریکا] و دولت [باراک] اوباما [رئیس‌جمهور سابق آمریکا] ایجاد کردند، غنی‌سازی کرده است.»

او افزود: «به یاد داشته باشید، این توافق تا چند فقط چند سال دیگر منقضی می‌شد. تحریم‌ها به زودی، به شکل قابل توجهی، افزایش می‌یابد.»

ادعای ترامپ درباره «غنی‌سازی مخفیانه» در حالی مطرح می‌شود که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش از گام‌های اخیر ایران، در ۱۵ گزارش پیاپی پایبندی کامل ایران به توافق هسته‌ای را تأیید کرده بود و حتی تندروترین سیاستمداران آمریکایی نیز تاکنون ادعایی مبنی بر غنی‌سازی مخفیانه ایران مطرح نکرده‌اند.

دولت آمریکا که پارسال به صورت یکجانبه از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد و تحریم‌های تازه‌ای علیه مردم ایران وضع کرد، مدعی است که ایران همچنان باید با وجود تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی، به این توافق پایبند بماند.