واعظی‌ خبر داد: احتمال شکایت دولت از سریال گاندو / اروپایی‌ها به دنبال خروج از برجام نیستند

گروه سیاسی الف،   3980419096 ۲۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه سریال گاندو را ندیده‌ام، گفت: در این سریال تلاش شد یک عده از مسئولان، متدین، انقلابی و ارزشی جلو داده شده و عده دیگری از مسئولان، نفوذپذیر، غرب‌گرا و وابسته به خارج معرفی شوند. در این سریال با وزارت خارجه برخورد بدی داشتند. علاوه بر این، با وزارت اطلاعات نیز برخورد شد.

واعظی‌ خبر داد: احتمال شکایت دولت از سریال گاندو / اروپایی‌ها به دنبال خروج از برجام نیستند

به گزارش فارس، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اروپایی که عزم جمهوری اسلامی را در دو ماه اول برای کاهش تعهدات برجامی دیده‌اند و همچنین با توجه به اقدامی که برای مرحله دوم شروع شده، طبیعی است که با جدیت بیشتری تلاش می‌کنند تا بتوانند به راه‌حلی برسند تا برجام را حفظ کنند. در این راستا تماس‌هایی گرفته شده و نمایندگانی از کشورهای اروپایی به ایران آمده‌اند. اگر منافع ما در برجام قابل تأمین باشد، برجام قابل اجرا است.

وی با اشاره به توقیف نفتکش ایرانی توسط انگلستان، گفت: اقدام انگلستان کار بسیار اشتباهی بود و نوعی راهزنی بین‌المللی بوده است، لذا از طرف جمهوری اسلامی محکوم شد. به دنبال حل این موضوع از طریق سیاسی و دیپلماتیک هستیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه انگلستان قصد خروج از برجام گفت: توقیف این نفتکش ارتباطی با برجام ندارد، در جهان اتفاقات متعددی می‌افتد که نمی‌توان همه را به هم ربط داد اما این نوع برخوردهای غیردوستانه در روابط دو کشور اثر مطلوبی نمی‌گذارد.

واعظی در خصوص تهدید اروپا پیرامون اجرای سیستم ماشه، گفت: چنین اتفاقی نخواهد افتاد و اروپایی‌ها به دنبال خروج از برجام نیستند. فکر می‌کنم اینها حدسیاتی است که مطرح می‌شود چرا که همان قدر که همه تلاش کردند تا برجام ایجاد شود، خود اروپایی‌ها نیز دنبال آن نیستند تا به راحتی از برجام خارج شوند.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون سریال تلویزیونی گاندو، اظهار داشت: این سریال را ندیده‌ام اما انعکاس‌هایی که به دفتر رئیس‌جمهور و ارتباطات مردمی ما شده، این است که مردم گلایه دارند که نباید سناریوسازی شود. به این رفتارها در صدا و سیما عادت کرده‌ایم و صدا و سیما با دولت برخورد حزبی و جناحی می‌کند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور افزود: سریالی ساخته شده که به گفته کارگردانان ۸۰ درصد این سریال تخیل است، در صورتی که اول می‌گویند این سریال بر اساس موضوعات واقعی ساخته شده اما بعد به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنند که مردم را سرگرم کنند.

واعظی اظهار داشت: در این سریال جایگاه قوه قضائیه و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی تنزل داده‌اند و با وزارت خارجه برخورد بدی داشتند. علاوه بر این، با وزارت اطلاعات نیز برخورد شد.

وی گفت: در این سریال تلاش شد یک عده از مسئولان، متدین، انقلابی و ارزشی جلو داده شده و عده دیگری از مسئولان، نفوذپذیر، غرب‌گرا و وابسته به خارج معرفی شوند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور دو قطبی کردن جامعه را کاری اشتباه خواند و گفت: رهبر انقلاب تذکر دادند که جامعه نباید دوقطبی شود. مطالب دروغ و تهمت در این سریال بسیار زیاد است. دولت و مسئولین حق شکایت، برخورد و روشنگری دارند.

رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به دعوت از عوامل مختلف سریال گاندو در شبکه‌های تلویزیونی گفت: رفتار صدا و سیما با سریال گاندو در مقایسه با همه سریال‌های دیگر فرق دارد؛ طی روزهای اخیر در بخش‌های مختلف خبری اعم از سیاسی یکی از موضوعات مطرح شده این سریال است یا اینکه در شبکه‌های مختلف تلویزیونی عوامل و بازیگران این سریال را دعوت کرده‌اند تا با مردم ارتباط برقرار کنند. به نظر می‌رسد صدا و سیما در حال انجام کار غیر معمولی است و من فکر می‌کنم که این مجموعه باید حتماً در رفتارهای خود تجدید نظر کند.

واعظی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا به رئیس صدا و سیما که در جلسات هیات دولت نیز حضور دارد تذکری در خصوص رفتارهای رسانه ملی داده نشده گفت: در جلسه امروز به رئیس صدا و سیما تذکر داده شد.

وی در پایان در پاسخ به پرسشی درباره ادعای رسانه‌های بیگانه در خصوص تماس دولت با چهار حزب منطقه کردستان خاطرنشان کرد: دولت تماسی در این زمینه نداشته است.

واعظی در پاسخ به پرسشی درباره استفاده از تعبیر پلیس خوب برای کشور فرانسه در جریان به دلیل موضعگیری‌های اخیر سران این کشور در خصوص برجام اظهار کرد: تعبیر پلیس بد یا پلیس خوب برای نقش فرانسه یک خیال پردازی است، فرانسه یکی از کشورهای 1+5 است که در مذاکرات طولانی برجام به طور فعال حضور داشت همچنین با توجه به نزدیکی اروپا با ایران و مسائل مختلفی که وجود دارد طبیعی است که اروپایی‌ها باید نگرانی‌های امنیتی بیشتری نسبت به آمریکا داشته باشند.

وی افزود: بر همین اساس که عزم جمهوری اسلامی ایران درباره برجام در دو ماه نخست و همچنین اقدامی که در مرحله دوم آغاز شده است را مشاهده کرده‌اند، طبیعی است که با جدیت بیشتری در تلاش هستند تا بتوانند به راه حلی برسند که برجام باقی بماند. آنها تلاش‌های خود را با برقراری تماس‌های مختلف و همچنین ارسال نمایندگانی به ایران انجام دادند.