ایراد اساسی طرح جایگزین زوج و فرد

سینا مقدم، گروه تعاملی الف،   3980417016 ۲۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
ایراد اساسی طرح جایگزین زوج و فرد

از مشکلات اساسی طرح جایگزین زوج و فرد یا طرح کاهش آلودگی هوا، جانمایی دوربین‌های کنترلی در ورودی و خروجی بعضی از مناطق می‌باشد که منجر به ضرر و زیان افرادی است که عملا از این طرح استفاده نمی‌کنند اما هزینه‌های‌آن‌ را باید بپردازند.

به عنوان مثال رانندگانی که از باند جنوبی همت می‌خواهند به خیابان‌های شمال بزرگراه همت یا به باند شمالی همت تغییر مسیر دهند مجبور به ورود به سمت خیابان‌های جنوبی همت و استفاده از دوربرگردان‌های موجود و ادامه مسیر به سمت شمال همت هستند و دوربین‌های طرح هم درست قبل از این دوربرگردان‌ها تعبیه شده و هم ورود و هم خروج را در یک فاصله 50 تا 100 متری طرح را ثبت کرده و عملا هزینه‌ای را به راننده تحمیل می‌کند که از انصاف بدور می‌باشد.

به عنوان مثال راننده‌ای که ازهمت غرب به شرق بخواهد وارد شیخ بهایی شمال شود، ابتدا از همت به سمت شیخ بهایی جنوبی تغییر مسیر می‌دهد و پس از طی 100 متر به سمت جنوب با استفاده از دوربرگردان به سمت شمال شیخ بهایی ادامه می‌دهد اما دقیقا در همان مکان و در سمت چپ و راست خیابان این دوربین‌ها هستند و در فاصله زمانی چند ثانیه‌ای، ورود و خروج از طرح را ثبت می‌کنند.

این جانمایی ها در خروجی گاندی و کردستان و بنی هاشم و چند جای دیگر هم هست که امیدوارم پلیس راهور و مسئولین طرح ترافیک اقدام مناسب به جهت جلوگیری از ضرر و زیان رانندگان اتخاذ فرمایند.