آمار مزاحم تلفنی پلیس ۱۱۰ چقدر است؟

گروه اجتماعی الف،   3980415126

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: متاسفانه ۱۰ درصد تماس‌ها با پلیس ۱۱۰، مزاحمت تلفنی است.

آمار مزاحم تلفنی پلیس ۱۱۰  چقدر است؟

به گزارش فارس، سردار کیوان ظهیری رئیس پلیس پیشگیری پایتخت، درخصوص سرعت عمل ماموران پلیس 110 برای اجرای ماموریت‌ها اظهار داشت: میانگین مدت زمان حضور ماموران پلیس بعد از تماس شهروندان با پلیس 110 حدودا 7 دقیقه است، البته این مدت زمان بسته به شرایط ترافیک متغیر است؛ البته باید گفت در راستای ارتقای رضایتمندی شهروندان، ناوگان موتوری پلیس 110 با 110 دستگاه موتور سیکلت مجهز شده است تا با سرعت هرچه بیشتر به ماموریت‌ها اعزام شوند. 

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت به اعتماد مردم و اعلام تمام موارد به پلیس 110 پرداخت و تصریح کرد: هم  اکنون با اعتمادی که مردم به پلیس دارند تمام موارد را به 110 اعلام می‌کنند اگرچه خیلی از موارد فوریتی نبوده و اصلا ربطی به پلیس 110 ندارد. 

وی در پاسخ به این پرسش در این خصوص که آیا افرادی هستند که مزاحمت برای پلیس 110 ایجاد کرده و تماس‌هایشان فقط از روی آزار باشد یا نه، اعلام کرد: متاسفانه باید گفت که مزاحم تلفنی نیز داریم؛ حدود 10 درصد تماس‌ها با پلیس 110 به صورت مزاحمتی است.  

سرهنگ ظهیری در پاسخ به این سوال که ماموران پلیس 110 قبل از رفتن به ماموریت، مورد اعلام شده را راستی‌ازمایی می‌کنند یا خیر، اظهار داشت: پلیس 110 بعد از اعلام مورد توسط شهروندان بلافاصله به محل اعزام می‌شود و اینگونه نیست که ما تماسی را بدون مراجعه بگذاریم؛  البته در برخی اوقات شهروندان انتقاد می‌کنند که چرا مامور به محل مراجعه نکرده است. 

این مقام ارشد پلیس پیشگیری پایتخت خاطرنشان کرد: از شهروندان درخواست داریم که در تماس تلفنی که با مرکز 110 برقرار می‌کنند مشخصات محل را کامل بیان کنند به طور مثال در اکثر موارد اسم و شماره ساختمان را بیان می‌کنند اما شماره واحد یا پلاک را اعلام نکرده و مامور وقتی به محل مراجعه می‌کند نمی‌داند زنگ کدام واحد را بزند؛ پس از شهروندان تقاضامندیم که در اعلام موارد خودشان بخصوص در مجتمع‌های مسکونی شماره بلوک، پلاک و واحد مربوطه را حتما اعلام کنند.