نماینده مجلس: "پوری‌حسینی" برای واگذاری سرخابی‌ها شرط و شروط نگذارد

گروه سیاسی الف،   3980413017

عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گفت: زمانی که مجلس و دولت آمادگی واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی را دارند ، رئیس سازمان خصوصی سازی مجری است و باید این کار را انجام دهد.

مهرداد لاهوتی عضو هیئت رئیسه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اجرای اصل  44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اظهارات اخیر پوری‌حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی مبنی بر اینکه امکان واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در سال جاری وجود ندارد، گفت: اینگونه اظهارات به دلیل است که اینها اراده‌ای برای این کار ندارند.اینها به دلیل ریشه‌ای که در منافع دولتی کرده‌اند تمایلی برای واگذاری دو باشگاه فوق را  ندارند.

وی افزود: رئیس سازمان خصوصی‌سازی راهی جز واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی ندارد و شخص آقای سلطانی‌فر عنوان کرده که بنده این اقدام را انجام می‌دهم و لازم است که خود وزیر اراده لازم برای این واگذاری را ایجاد کند.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی تصریح کرد: موضوع واگذاری این 2 باشگاه بستگی به اراده وزیر ورزش دارد که خوشبختانه این اراده در وی وجود دارد و ربطی به سازمان خصوصی‌سازی و آقای پوری‌حسینی ندارد.

لاهوتی با تأکید بر اینکه آقای پوری‌حسینی مکلف به اجرای قانون درباره واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس است، ادامه داد: رئیس سازمان خصوصی‌سازی موظف است خواسته وزیر ورزش و مصوبه مجلس درباره واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را اجرا کند و نمی‌تواند از طرف خود در این باره شرط و شروط بگذارد.

وی با تأکید بر اینکه سازوکار قانونی لازم برای واگذاری این 2 باشگاه فراهم است، اظهار داشت: در صورتی هم که قانون نقص و یا اشکال دارد آن را اعلام کنند تا نمایندگان آن را بر طرف کنند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس اظهار داشت: زمانی که مجلس و دولت آمادگی این کار را دارند، رئیس سازمان خصوصی‌سازی مجری است و باید هر طور شده طی سال جاری این کار را انجام دهد.