چطور یک وکیل مهاجرت خوب و حرفه ای پیدا کنیم

گزارش بازرگانی،   3980412157

در سالهای اخیر از استرالیا به عنوان بهشت مهاجران نام برده میشود. کشور استرالیا در میان فهرست ۳۶ کشوری که سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD)، براساس شاخص زندگی بهتر منتشر کرده است، قرار دارد.  علاوه بر آن براساس آمار منتشره در نشریه‌ی اکونومیست، ۴ شهر از ۱۰ شهر برتر جهان برای زندگی، در استرالیا قرار دارند.

تعداد متقاضیان مهاجرت به استرالیا از سراسر جهان رو به افزایش است بنابرین دولت این کشور هر ساله برنامه‌ی مهاجرتی  و قوانین صدور ویزاها را به‌دقت برنامه ریزی و  کنترل مینماید. همه‌ی شهروندان غیراسترالیایی برای ورود و اقامت در استرالیا به ویزای مناسب نیاز دارند و اگر بدون ویزا در استرالیا باشند، درمعرض بازداشت و اخراج از استرالیا هستند.

برای اخذ ویزای استرالیا وکیل مهاجرت به استرالیا داشته باشیم یا خودمان اقدام کنیم؟

این سوال مشترک میان تمام متقاضیان مهاجرت است. باید توجه داشت که برای مهاجرت به استرالیا داشتن وکیل مهاجرت اجباری نیست اما توصیه می‌شود افرادی که اطلاعات جامع و کاملی درباره‌ی  قوانین مهاجرتی کشور استرالیا ندارند، حتما با وکیل مهاجرتی مشورت کنند.

برخی افراد به اشتباه تصور میکنند که پروسه مهاجرت به استرالیا صرفا تکمیل چند فرم است. در حالیکه چنین موضوعی از اساس غلط بوده و نکات و جزییات بسیار زیادی در جریان تکمیل یک پرونده موفق وجود دارد که بسیاری از آنها برای فردی که برای اولین بار اقدام می کند گنگ و نامفهوم است اما برای افرادی که دهها و یا صدها مورد مشابه را انجام داده اند کاملا روشن است. برای آماده سازی مدارک مورد نیاز تنها دنبال کردن چک لیست ارائه شده توسط اداره مهاجرت استرالیا کافی نیست. موارد بسیار زیادی دیده شده است که متقاضی نه تنها پول بلکه زمان را نیز علی رغم تلاش زیاد هدر داده است و موفق به اخذ ویزا نشده است وکیل مهاجرت به استرالیا به شما کمک میکند تا مدارک را مطابق استانداردهای مد نظر اداره مهاجرت آماده کنید. 

از چه طریقی یک وکیل مهاجرت خوب و کارآزموده پیدا کنیم؟

دولت استرالیا اسامی  وکلا و مشاورین رسمی مهاجرت به استرالیا  را در سایتی به نام MARA گردآوری نموده است. ( MARA ) مخفف عبارت MIGRATION AGENTS REGISTRATION AUTHORITY میباشد. این سازمان یکی از ادارات زیر مجموعه وزارت مهاجرت و حفاظت مرزی استرالیا است و مرجعی جهت ثبت اطلاعات و مشخصات وکلای مهاجرت به استرالیا میباشد. هر شخصی که مایل باشد به عنوان وکیل مهاجرت استرالیا مشغول به کار شود باید در این سازمان ثبت و شماره MARA را دریافت کند.

این سازمان تمام انتظاراتی که شما به عنوان موکل از وکیل مهاجرتی خود دارید و یا بالعکس را شفاف سازی می کند..این افراد مجوز ارائه مشاوره در زمینه پیش نیازهای ویزا، ارائه درخواست ویزا به اداره مهاجرت و کار بر روی پرونده موکلین در وزارت مهاجرت و امور شهروندی را به عنوان نماینده موکلین دارند. این وکلا می توانند به متقاضی در راستای تنظیم و مهیا نمودن تمامی مدارک و فرمهای اداره مهاجرت و نیز انتخاب بهترین گزینه برای مهاجرت بسته به پرونده موکلین کمک شایان توجهی ارائه نمایند. در نتیجه داشتن وکیل مهاجرت به استرالیا شانس موفقیت پرونده را افزایش داده و تا حدود زیادی از اتلاف وقت متقاضی جلوگیری مینماید.

چه تفاوتی بین وکیل/مشاو عضو سازمان مارا و سایر مشاورین وجود دارد؟

به طور کلی میتوان گفتن همکاری با وکیل مهاجرت به استرالیا که در سازمان مارا عضو باشد امتیازات ذیل را در بر دارد:

-پروانه وکیل مهاجرت به استرالیا از طریق این سازمان هر 3 سال یک بار صادر شده و وکلا بر اساس تعداد نتایج مثبت در پروندها ارزیابی میشوند

-دارای اطلاعات کامل و به روز از قوانین و روش های مهاجرت به استرالیا میباشد.

-- پول شما را تا زمان ارائه خدمات در حساب مشخصی قرار داده و هر چند وقت یکبار حسابشان مورد بررسی و ممیزی قرار میگیرد.

-- موظف است که برای منافع قانونی شما عمل نموده و بر اساس ضوابط مشخص ، آگاهی و راهنمایی دقیق به شما ارائه دهد.

- سوابق مشتریان را تا 7 سال به درستی نگهداری میکنند.

- به عنوان نماینده شما بوده و نتیجه درخواست ویزایتان را به شما اطلاع میدهند.

نکته: در پروسه مهاجرت به استرالیا کمک گرفتن از افرادی که وکیل مهاجرت به استرالیا نیستند و آموزش صحیح در این راستا ندیده اند  ممکن است منجر به نقص در پرونده مهاجرتی و کاهش شانس دستیابی به ویزای استرالیا گردد. طبق قوانین دولت استرالیا افراد غیر مجاز اجازه مکاتبه با اداره مهاجرت را ندارند و انجام امور مهاجرتی توسط این اشخاص تا ۱۰ سال زندان به همراه دارد.

وکلای گروه مهاجرتی یونیک ویزا عضو سازمان MARA و مورد تایید اداره مهاجرت استرالیا بوده و  آماده ی ارائه ی کلیه خدمات مشاوره ای و پشتیبانی  در خصوص انواع ویزاهای استرالیا از جمله سرمایه گذاری، تخصص و مهارت، کار و ... میباشند.

جهت کسب پاسخ سوالات خود میتوانید به آدرس  www.uniquevisa.net مراجعه نموده و یا جهت مشاوره ی تلفنی رایگان با شماره های 02188545324 الی 6  تماس حاصل نمایید.