دولت هنوز به تصمیمی درباره «بیت‌کوین» نرسیده/ با «بیت‌کوین» هم می‌شود تحریم را دور زد، هم قاچاق کرد

گروه اقتصادی الف،   3980412006 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت با بیان اینکه هنوز در رابطه با تولید بیت کوین تصمیم نهایی در کشور اتخاذ نشده است، گفت: قرار شده وزارتخانه‌های متعدد به همراه بانک مرکزی برای تعیین تکلیف تولید بیت کوین در کشور تصمیم گیری کنند.

دولت هنوز به تصمیمی درباره «بیت‌کوین» نرسیده/ با «بیت‌کوین» هم می‌شود تحریم را دور زد، هم قاچاق کرد

سعید زرندی در گفت‌وگو با تسنیم، در رابطه با تولید بیت کوین در کشور که بعضاً توسط برخی واحدهای تولیدی صورت می گیرد، اظهار داشت: هنوز در رابطه با تولید بیت کوین تصمیم نهایی در کشور اتخاذ نشده و همین موضوع موجب شده تا ما نتوانیم برخورد لازم را با واحدهای تولیدی که در این حوزه فعالیت می‌کنند داشته باشیم.

وی با اعلام اینکه پیشنهادات مختلفی در حوزه تولید بیت کوین در کشور مطرح شده است، افزود: اگر بخواهیم این موضوع را به عنوان یک کار تولیدی بشناسیم باید چارچوب های آن تعریف و مکانیسم نظارت را تهیه کنیم اما مهم اینجاست هنوز این فعالیت به نام کار تولیدی تعریف نشده است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت گفت: در بخش قیمت برق با دریافت دو تا سه برابری هزینه‌ها می‌توان مدیریت مصرف انرژی را در واحدهای تولیدی که در حوزه بیت کوین فعالیت می کنند انجام دهیم علاوه بر این پیشنهادات دیگری هم در این رابطه مطرح شده است که برای اجرایی شدن آنها نیازمند تصمیم گیری کلی وزارتخانه ها و سیاست دولت هستیم.

معاون وزیر صنعت با اعلام اینکه بسیاری از کشورها برای تولید این ارزهای دیجیتال تردید دارند، تصریح کرد: کنگره آمریکا تلاش زیادی برای جلوگیری از تولید بیت کوین انجام می‌دهد چرا که این نوع ارز ابزاری برای دور زدن تحریم‌ها به شمار می‌آید.

زرندی با اشاره به اینکه اگر در این رابطه تصمیم گیری سریعی نشود تولید این نوع ارز در کشور به فعالیت‌های زیرزمینی منجر خواهد شد، اظهار داشت:  تاجایی که بنده اطلاع دارم در تعدادی از کمیسیون های دولت این موضوع در دست بررسی است و قرار شده  وزارتخانه های متعدد به همراه بانک مرکزی تصمیم گیری لازم را برای تعیین تکلیف تولید بیت کوین در کشور انجام دهند.

وی تأکید کرد : باید در مورد بیت کوین تهدید و فرصت های این موضوع بررسی و در نهایت با در نظر گرفتن این نکات تصمیم مناسب اتخاذ شود.

زرندی در خصوص صحبت های اخیر مدیرعامل برق منطقه‌ای استان البرز مبنی بر شناسایی 300 تا 500 واحد صنعتی و خصوصی که از برق یارانه‌ای برای استخراج ارز دیجیتال استفاده می‌کنند، گفت: استان البرز حدود 3 هزار واحد صنعتی دارد و با توجه به صحبت های این مقام مسئول باید یک ششم این واحدها مشغول تولید بیت کوین باشند که به نظر من این ارقام نادرست است و باید دقت عمل بیشتری در این خصوص انجام شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۸۲۹۵۴۰۸:۱۲:۳۳ ۱۳۹۸/۴/۱۲
خیلی راحت دولت تحریم را دور میزند و خیلی راحت یک عده پولدار به جای نیاز به دلار از این طریق اموال خود را به خارج انتقال میدهند و در جزایر خوش آب و هوا صفایش را میبرند.
ناشناس۹۸۲۹۸۷۰۸:۳۸:۵۴ ۱۳۹۸/۴/۱۲
این را برای کشورهایی مانند.. چین و روسیه ساخته اند تا پولشویی در آن انجام شود و هیچ اعتمادی به آن نیست و ممکن است با یک حرف رئیس جمهور هر کشوری قیمتش 100 در صد پایین بیاید..بهتر نیست به جای دور زدن های مختلف و دور دور کردن یکدفعه بشینیم و تکلیفمان را با دنیا مشخص کنیم..خلاف جهت که نمیشه شنا کرد...تا کجا..
ناشناس۹۸۳۰۲۳۰۹:۰۱:۳۰ ۱۳۹۸/۴/۱۲
برقی که هزینه های زیادی بابت تولید آن میشود به همین راحتی حیف و میل میشود و در جیب عده ای سود جو سرازیر می شود. بیت کوین یک راه در رو برای کسب و کارهای کثیف است .
ناشناس۹۸۳۰۴۹۰۹:۱۸:۴۳ ۱۳۹۸/۴/۱۲
به همین خیال باش!
ناشناس۹۸۳۰۸۲۰۹:۳۸:۳۵ ۱۳۹۸/۴/۱۲
هر بیت کوین معادل 11000 دلار اگر نخبه ها .. به تعداد جمعیت ایران 80 میلیون نفر توانستند تولید کند هزار میلیارد دلار عاید کشور میشه و دیگر نیازی به نفت نداریم
علی 671۹۸۳۱۳۸۱۰:۰۸:۰۷ ۱۳۹۸/۴/۱۲
باند هایی تشکیل شده و دارند ثروت کشور را به طرق مختلف و از کانال برخی مساجد و حسینیه ها و جا هایی که پول برق از آنها گرفته نمی شود .پنهانی ثروت کشور را به خارج منتقل می کنند با شتاب بسیار بالایی .و کسی خبر ندارد .وقتی مملکت تهی شد تازه متوجه می شوند دست اند کاران دولت که چه کلاهی سر کشور رفته است .تا دیر نشده و مرغ از قفس نپریده و اختلاس های بزرگ صورت نکرفته .نیروی انتظامی با این گروه برخورد و متلاشی کنید که فردا خیلی دیر است .
ناشناس۹۸۳۳۵۴۱۱:۵۸:۴۴ ۱۳۹۸/۴/۱۲
مگه تو باور آدم میگنجه که امریکا از کل ماجرای بیت کوین بی خبر باشه که مثلا کشوری مثل ایران یا ونزوئلا بخواهند قاچاق و یا از تحریم ها با استفاده از این ارز مجازی استفاده کنند .
ناشناس۹۸۳۷۵۰۱۴:۳۷:۰۸ ۱۳۹۸/۴/۱۲
مشخص است كه اين بيت كويين پول شيطاني و بي هويتي است و در راه اعمال شيطاني مصرف خواهد شد .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. بازی با کلمات

    2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    21. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    22. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    آخرین عناوین