کاهش ۳۵ درصدی ترافیک با اجرای طرح ترافیکی جدید

گروه اجتماعی الف،   3980411111

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: برای جمع بندی درخصوص نتایج طرح ترافیک جدید زود است اما بر اساس بررسی ها طی ۱۰ روز نخست ۳۵ درصد کاهش ترافیک داشتیم.

کاهش ۳۵ درصدی ترافیک با اجرای طرح ترافیکی جدید

به گزارش مهر، محسن پورسید آقایی در حاشیه دومین نمایشگاه دوچرخه‌های شهری با حضور در جمع خبرنگاران در مورد نتایج اجرای طرح ترافیکی جدید و حذف زوج و فرد گفت: تنها ۱۰ روز از اجرای طرح ترافیکی جدید در پایتخت می‌گذرد و برای رسیدن به نتایج و جمع بندی هنوز زمان کافی نگذشته است اما بررسی‌های شرکت کنترل ترافیک نشان می‌دهد که در این ۱۰ روز ۳۵ درصد ترافیک در محدوده زوج و فرد سابق کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه مجموع خودروهایی که وارد محدوده طرح زوج و فرد سابق می‌شدند با اجرای طرح ترافیکی جدید حدود ۱۶ درصد کاهش یافته است، گفت: هر چند که برای نتیجه گیری هنوز زمان داریم اما در مورد گازهای خروجی از اگزوز خودروها معیار مونواکسید کربن در هفته گذشته مورد پایش قرار گرفت و مشخص شد در پی اجرای طرح ترافیک جدید شاخص منواکسید کربن ۱۶ درصد کاهش یافته است.

پورسیدآقایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود با اجرای طرح جدید ترافیک از ابتدای تیر، ترافیک در معابری که طرح اجرا نمی‌شود به شدت افزایش یافته است، گفت: طرح چنین موضوعاتی کارشناسی‌شده نیست. ترافیک در بزرگراه‌هایی همچون همت، بعثت، امام علی (ع) و چمران بر اساس رصدهایی که انجام گرفته ۶ درصد کمتر شده است.

وی خاطرنشان کرد: هفته اول اجرای طرح ترافیک جدید بزرگراه چمران با ترافیک بیشتری همراه شد که این موضوع با اجرای طرح ارتباطی نداشت، بلکه به دلیل برداشتن پل گیشا بود و مجموعاً کاهش ۶ درصدی ترافیک را در حلقه‌های خارج از طرح شاهد هستیم.