گفت‌وگوی ترامپ با ماکرون درباره عبور ایران از سقف ذخایر اورانیوم‌غنی شده

گروه جهان الف،   3980411023

کاخ‌سفید اعلام کرد: ترامپ با ماکرون درباره عبور ایران از سقف ذخایر اورانیوم‌غنی شده صحبت کرد.

گفت‌وگوی ترامپ با ماکرون درباره عبور ایران از سقف ذخایر اورانیوم‌غنی شده

به گزارش فارس، کاخ سفید خبر داد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه درباره عبور ایران از سقف ذخایر اورانیوم غنی شده صبحت کرده است.

پیشتر نیز ترامپ در واکنش به اقدام ایران در عبور از سقف ذخایر اورانیوم در برجام گفت: «آنها می‌دانند که در حال انجام چه کاری هستند. آنها می‌دانند با چه چیزی در حال بازی هستند،  آنها در حال بازی با آتش هستند. بنابراین به هیچ وجه هیچ پیامی به ایران ندارم.»

روز دوشنبه یک منبع آگاه در گفت‌وگویی تایید کرد که ذخایر اورانیوم غنی سازی شده ایران از سقف مجاز در برنامه جامع اقدام مشترک عبور کرد.

پس از آن نیز آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز عبور ذخایر اورانیوم غنی سازی شده ایران با غنای 3.64 درصد از سقف 300 کیلوگرم را تایید کرد.

یک مقام دولت آلمان در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز از ایران خواسته این تصمیم را به عقب برگرداند و از انجام گام‌های بیشتری که به «تضعیف توافق هسته‌ای» منجر می‌شود خودداری کند. 

کشورهای اروپایی علی‌رغم مخالفت‌های لفظی با اقدام دولت آمریکا در خروج از توافق هسته‌ای با ایران با ادعاهای این کشور علیه فعالیت‌های منطقه‌ای و برنامه موشکی ایران همنوا شده‌اند.