وزش باد نسبتاٌ شدید در انتظار تهرانی‌ها

گروه اجتماعی الف،   3980410109

مرکز اطلاع رسانی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد: در برخی ساعات امروز وزش باد نسبتاٌ شدید پیش بینی می‌شود. همچنین دما تا روز آینده روند کاهشی خواهد داشت.

به گزارش الف، مرکز اطلاع رسانی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در گزارشی اعلام کرد: برخی ساعات امروز، به ویژه بعدازظهر، وزش باد نسبتآً شدید (با بزرگی بالاتر از ۵ متربرثانیه) از سمت نواحی غربی - شمال غربی پیش بینی می‌شود که احتمال خیزش گرد و خاک و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت.

همچنین با افزایش تابش نور خورشید و دمای هوا در طول روز، شرایط برای انجام واکنش های فتوشیمیایی فراهم شده، به‌طوری که در بعدازظهر دوشنبه (بین ساعات ۱۳ تا ۱۸) بر غلظت آلاینده ازن افزوده خواهد شد. از این رو، با افزایش موقتی غلظت آلاینده ها (از جمله ذرات معلق و آلاینده ازن) در برخی ساعات روز جاری، انتظار می رود وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه های حساس قرار گیرد.

به تدریج با کاهش میزان ناپایداری جوی در اواخر وقت دوشنبه و تداوم این شرایط تا روز بعد، تجمع موقتی آلاینده ها طی برخی ساعات صبحگاه یازدهمین روز از تابستان ۹۸ دور از انتظار نخواهد بود. هرچند با افزایش میزان ناپایداری جوی در طول روز، برای برخی ساعات به ویژه بعدازظهر افزایش میزان ابرناکی و وزش باد پیش بینی می شود که احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق و به تبع آن کاهش کیفیت هوا را طی برخی ساعات به همراه خواهد داشت. همچنین دما تا روز آینده روند کاهشی خواهد داشت.