چگونه در فصل گرما با نوسان برق مقابله کنیم

گزارش بازرگانی،   3980410074

تقریبا همه ما در خانه‌هایمان وسایلی داریم که در طول شبانه روز از برق استفاده می‌کنند. این وسایل برای حیات ما ضروری هستند. ما باید به هر روشی شده از چنین اختلالاتی جلوگیری کنیم. امروزه راه حل‌هایی برای این منظور طراحی شده که با تعبیه آنها در تاسیسات ساختمان ولتاژ برق را به حال ثابتی برمی‌گردانیم. از جمله این وسایل می توان به موتور برق و دیزل ژنراتور اشاره کرد.

موتور برق ها در واقع همان ژنراتورهای در ابعاد کوچک هستند که انرژی حاصل از مواد سوختنی مایع مثل بنزین را به برق و انرژی الکتریکی تبدیل می‌کنند و به نوعی در هر مکانی که اختلال و نوسان برق داشته باشیم و برق شهری غیر قابل دسترس یا با دسترسی محدود باشد می‌توان از آن استفاده نمود. موتور برق ها با توجه به سوختی که مصرف می‌کنند به سه نوع موتور برق بنزینی، موتور برق گازوئیلی «موتور برق دیزلی» و موتور برق گازسوز تقسیم می‌شوند. 

اجزای مهم تشکیل دهنده موتور برق را می‌توان به ترتیب زیر نام برد. موتور، آلترناتور، سیستم سوخت، تنظیم کننده ولتاژ، پنل کنترل، سیستم روغن کاری، سیستم سردسازی و خروجی ها.

از موتور برق با عنوان موتور الکتریکی نیز یاد می‌کنند که یکی از باارزش‌ترین پیشرفت‌های بشر در عرصه مهندسی مکانیک نیز بوده‌است.

از مزایای موتور برق می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • صدای کم موتور
  • سبک، کوچک و قابل حمل بودن
  • تولید برق با کیفیت و مطمئن
  • کم مصرف بودن
  • قابلیت موازی شدن با یک موتور برق دیگر برای تامین برق چند برابر

هنگام خرید موتور برق توجه داشته باشید که موتور را از لحاظ باک و سیم پیچی بررسی کنید و حداق یک بار موتور را روشن نمایید.

دیزل ژنراتور ترکیبی از موتور دیزل و ژنراتور الکتریکی یا آلترناتور است که انرژی حاصل از مواد سوختی را به انرژی الکتریکی یا برق تبدیل می‌کند. از دیزل ژنراتورها در مکان‌هایی از قبیل کارگاه‌ها، کارخانه‌ها، صنایع کشاورزی، مجتمع‌های مسکونی و تجاری، سالن‌های ورزشی و... که نیاز به توان و انرژی الکتریکی هست استفاده می‌شود. در زمان قطعی برق و اختلال در شبکه برق نیز می‌توان از دیزل ژنراتور استفاده نمود. در برخی از شهرهای جهان به علت گرانی تعرفه‌های برق در ایام گرم و سرد سال از این نوع موتور‌ها استفاده می‌شود. شما خواننده گرامی نیز بنا به مصرف خود که اگر از توان مصرفی خود اطلاع داشته باشید می‌توانید نیاز خود را با تهیه این نوع از موتورها فراهم کنید. در کارخانجات بزرگ بعضی مواقع با یک اختلال کوچک و قطعی برق هزینه‌های بیشتری بر روی دست صاحبان کسب و کار می‌ماند که با استفاده از دیزل ژنراتور از بروز خیلی از این اتفاقات جلوگیری می‌شود.

برای خرید ژنراتور همیشه قدرت دستگاه را مد نظر داشته باشید.

از جمله مزایای خرید ژنراتور می توان جملات زیر اشاره کرد.

  • ارزان و مقرون به صرفه بودن سوخت گازوئیل
  • مصرف پایین دیزل ژنراتورها
  • قدرت بالای دیزل‌ها در تولید برق
  • مقرون به صرفه بودن تعمیر و نگه داری دیزل‌ها
  • کارآیی و دوام بالا
  • صدای کم

در بحث قیمت دیزل‌ها نیز عوامل متعددی از جمله ظرفیت یا قدرت، شرکت سازنده، توان دیزل و ... دخیل هستند.

 

درباره شرکت بازرگانی مهندسی آبادیزل

شرکت بازرگانی مهندسی آبادیزل یکی از معدود شرکت‌های فعال در حوزه محصولات صنعتی است. این شرکت پس از 12 سال سابقه درخشان در حوزه تامین کنندگان و عرضه کنندگان محصولاتی از قبیل کمپرسور های حفاری، الکترو موتور، الکتروپمپ، دیزل ژنراتور، موتور برق و محصولاتی از این دست، با این هدف بنیانگذاری شده‌است که خدمات خرید و فروش در حوزه های ذکر شده را از حالت خرده فروشی و چند دستی به یک شرکت واحد با نام آبادیزل گردآوری و یکپارچه نماید.

این شرکت در رزمه خود پروژه‌های بزرگی ثبت نموده که از جمله پروژه‌های درخشانی که این شرکت در آنها فعال بوده، می‌توان به بیمارستان رسول اکرم(ص)، بانک پاسارگاد، بانک توسعه تعاون و ... اشاره کرد.