نوکیا و اریکسون جایگزین هواوی در روستاهای آمریکا می شوند

گروه فناوری الف،   3980406010

شرکت‌های مخابراتی در دورافتاده ترین نقاط روستایی آمریکا، با فشار دولت این کشور مجبور به فسخ قراردادهای خود با شرکت چینی هواوی و جایگزینی نوکیا و اریکسون هستند.

به گزارش فارس به نقل از آسین ایج، دهها شرکت مخابراتی در شهرها و روستاهای دورافتاده آمریکا برای ارائه خدمات مخابراتی از تجهیزات تولیدی هواوی استفاده می کنند. تهدیدات دولت آمریکا و اصرار این کشور برای عدم استفاده از محصولات هواوی چاره ای برای این شرکت ها باقی نگذاشته و آنها در حال مذاکره با اریکسون و نوکیا هستند.

از جمله شرکت های مخابراتی روستایی آمریکایی که دچار چنین مشکلی شده اند می توان به پاین بلت در ایالت آلاباما و یونیون وایرلس در ایالت مایومینگ اشاره کرد، با توجه به توان مالی محدود این شرکت ها آنها به دنبال دریافت تخفیف هایی از نوکیا و اریکسون و نیز دریافت کمک های دولتی هستند. اما در این زمینه موفقیتی کسب نکرده اند.

نوکیا و اریکسون در مورد این خبر اظهارنظری نکرده اند، کاخ سفید مدعی است هواوی به نفع دولت چین جاسوسی می کند، ادعایی که توسط طرف چینی به شدت تکذیب شده است. کارشناسان مستقل نیز ادعاهای دولت ترامپ را رد کرده اند.

چالش دیگر انتقال از تجهیزات و سخت افزارهای تولیدی شرکت چینی هواوی به تولیدات شرکت های رقیب است که هزینه قابل توجهی را به شرکت های مخابراتی روستایی آمریکایی تحمیل می کند.