اقدام تامل برانگیز دفتر نخست وزیر انگلیس درباره تومار ضد جنگ با ایران

گروه جهان الف،   3980406005

ماموران دفتر نخست وزیری انگلیس روز چهارشنبه از دریافت تومار ضد جنگ با ایران که قرار بود توسط یک نماینده پارلمان انگلیس تحویل داده شود خودداری کردند.

ایرنا نوشت: «اما دنت کود» که تومار یاد شده را برای تحویل به دفتر نخست وزیری برده بود به خبرنگاران گفت: ماموران بازرسی امنیتی نه اجازه دادند نامه را مستقیماً به دفتر نخست وزیری تحویل دهیم و نه ان را تحویل گرفتند تا به دفتر "ترزا می" برسانند.

کود در نهایت مجبور شد تا با الصاق تمبر، تومار را در جعبه پست دفتر نخست وزیری قرار دهد.

این تومار قرار بود هم زمان با برگزاری تظاهرات مردم انگلیس مقابل دفتر نخست وزیری تحویل شود.

«مراد قریشی» رییس بزرگترین نهاد ضد جنگ انگلیس موسوم به «ائتلاف توقف جنگ» که این حرکت اعتراضی را سازماندهی کرده است، رفتار دفتر نخست وزیری را غیر قابل توجیه دانست.

وی گفت: من بارها تومارهای اعتراضی را به دفتر نخست وزیری تحویل دادم و چنین رفتاری را شاهد نبودم.

تنش‌ها در منطقه در پی حمله به نفتکش‌های خارجی در دریای عمان و سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکا به دست ایران، شدت گرفته است.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا که پس از خروج از برجام و در ادامه فشار حداکثری برای کشاندن ایران پای میز مذاکره، دست به جنگ روانی تازه‌ای زده در توئیتی مدعی شد که لحظه آخر از اقدام تلافی‌جویانه علیه ایران صرف‌نظر کرده، اما احتمال درگیری نظامی را رد نکرده است. وی همچنین با امضای یک فرمان اجرایی، تحریم‌های تازه‌ای را علیه ایران اعمال کرده اما امروز ابراز امیدواری کرد جنگی بین دو کشور رخ ندهد.

افراد حاضر در تظاهرات روز چهارشنبه شعارنوشته و پارچه نوشته‌هایی را در دست داشتند که روی آن عبارت‌هایی همچون «به ایران حمله نکنید»، «دست از ایران بکشید» و «تحریم‌ها علیه ایران، خود جنگ است»، نوشته شده بود.

برخی شرکت کنندگان هم تصویر ترامپ را حمل می‌کردند در حالی که علامت ضربدر روی آن کشیده شده بود.

معترضین همچنین شعارهایی را سر می‌دادند و در آن خواستار توقف سیاست‌های جنگ طلبانه واشنگتن شدند.