نظامیان صهیونیست به خبرنگاران شبکه آمریکایی هم رحم نکردند+ فیلم

گروه جهان الف،   3980405010

خبرنگار یک شبکه آمریکایی با انتشار ویدئویی اعلام کرد نظامیان رژیم صهیونیستی در کرانه باختری با گاز اشک‌آور به او و همکارانش حمله کرده‌اند.

به گزارش فارس، «جین فرگوسن» خبرنگار شبکه آمریکایی «پی‌بی‌اس» روز سه‌شنبه در یک پیام ویدئویی در حالی از حمله نظامیان صهیونیست به خود و تیم رسانه‌ای همراش خبر داد که صورتش به واسطه استشمام گاز اشک‌آور سرخ شده بود.

او در توییتر نوشته است: «امروز برای تهیه گزارش از کرانه باختری برای [برنامه] "نیوز اور"، روز سختی بود. نیروهای اسرائیلی به سوی خبرنگاران رسانه‌ها که یک تظاهرات کوچک در آن نزدیکی را پوشش می‌دادند، گاز پرتاب کردند. بعد هم به سوی ما، در حالی که تلاش می‌کردیم با خودرو از محل دور شویم، گاز شلیک کردند.»

وی در ویدئویی که همراه این پیام توییتری منتشر شده، در حال بازگشت از محل تظاهرات، می‌گوید: «خوب، گاز اشک‌آور می‌تواند صورتتان را این شکلی کند. فقط خود گاز. سرفه، اشک و وضع بسیار آزاردهنده و پوستتان هم این شکلی می‌شود.»

فرگوسن سپس با نشان دادن شیشه شکسته خودروی تیم رسانه‌ای شبکه پی‌بی‌اس، می‌گوید: «با خودرو هم چنین کاری می‌کند. بیرون از ماشین به ما گاز اشک‌آور زدند، بعد به داخل ماشین آمدیم و بعد داخل ماشین به ما گاز اشک‌آور زدند و گلوله گاز اشک‌آور که توسط این نیروهای اسرائیلی شلیک شده بود، پنجره را شکست و داخل ماشین ما افتاد.» 

پیش از این هم ویدئوها و گزارش‌های متعددی از حملات عامدانه نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی به خبرنگاران و عوامل رسانه‌ای که در حال پوشش اعتراضات مردم فلسطین و اقدامات سرکوبگرانه صهیونیست‌ها بوده‌اند، منتشر شده است.

«سارا جاست» از تهیه‌کنندگان شبکه پی‌بی‌اس در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به خبرنگاران این شبکه در کرانه باختری، در پیامی در توییتر این حادثه را «ناراحت‌کننده» خوانده و نوشته است که به نظر می‌رسد این حمله عامدانه صورت گرفته است.

به نوشته پایگاه «میدل ایست مانیتور»، بر اساس گزارشی که تابستان سال گذشته میلادی منتشر شد، تنها در ۸ ماهه نخست آن سال، نظامیان رژیم صهیونیستی دستکم ۲ خبرنگار فلسطینی را به شهادت رسانده بودند. بر اساس آن گزارش که توسط «کمیته حمایت از خبرنگاران» منتشر شده بود، در همان مدت ۲۵۴ فعال رسانه‌ای نیز در حملات رژیم صهیونیستی زخمی شده و دستکم ۸۲ خبرنگار و فعال رسانه‌ای نیز بازداشت شده بودند.

رژیم صهیونیستی همچنین بارها دفاتر رسانه‌ها را مورد هجوم نظامی یا هدف حملات هوایی قرار داده است. در یکی از این موارد، اردیبهشت ماه امسال جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دفتر خبرگزاری ترکیه‌ای «آناتولی» در نوار غزه را هدف قرار داده و به کلی ویران کردند.

حملات مداوم و عامدانه رژیم صهیونیستی به خبرنگاران بعضا واکنش گروه‌های بین‌المللی را نیز به همراه داشته است. سال گذشت «کریستوف دلویر» مدیر گروه «خبرنگاران بدون مرز» در مصاحبه با روزنامه «جروزالم‌پست» گفت حملات رژیم صهیونیستی به خبرنگاران فلسطینی در جریان راهپیمایی‌های بازگشت در نوار غزه، عمدی بوده است. او در این مورد گفته است: «هدف قرار دادن خبرنگاران، جنایت جنگی است، چراکه آن‌ها خبرنگار هستند. هدف قرار دادن آن خبرنگاران توسط اسرائیل، عمدا صورت گرفت. خبرنگاران جلیقه و دوربین دارند و کاملا می‌توان آن‌ها را شناسایی کرد و [این حملات] نمی‌تواند تصادفی بوده باشد.»