واشنگتن: سیاست ما بر تلاش دیپلماتیک برای بازگرداندن ایران به میز مذاکرات استوار است

گروه جهان الف،   3980404019 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده آمریکا در سازمان ملل پس از نشست شورای امنیت درباره ایران گفت که سیاست ما بر تلاش دیپلماتیک برای بازگرداندن ایران به میز مذاکرات استوار است.

واشنگتن: سیاست ما بر تلاش دیپلماتیک برای بازگرداندن ایران به میز مذاکرات استوار است

به گزارش فارس،«کلی نایت» نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت که سیاست واشنگتن در قبال ایران بر اساس تلاش دیپلماتیک و اقتصادی برای بازگرداندن این کشور به میز مذاکرات استوار است.

وی در ادامه گفت که وی در نشست شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد که ایران باید درک کند که حمله در خلیج فارس غیر قابل قبول بوده و زمان آن فرا رسیده که جهان نیز در گفتن این موضوع به آمریکا ملحق شود.

«برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز روز دوشنبه گفته است، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا تمایل بسیاری دارد تا پای میز مذاکره با ایران بنشیند، با این وجود تأکید کرد که لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران مشروط به تحقق 12 شرطی است که «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا قبلا اعلام کرده بود.

مقامات دولت آمریکا در حالی خواستار رویکرد دیپلماتیک و مذاکره با ایران هستند که واشنگتن شامگاه دوشنبه در تازه‌ترین اقدام خود علیه ایران تحریم‌های جدیدی را وضع کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه با امضای یک فرمان اجرایی، که به نظر می‌رسد با اهداف تبلیغاتی طراحی شده، تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران اعلام کرد. آمریکا در این تحریم دفتر رهبر انقلاب و چندین نفر از سرداران سپاه را در لیست تحریم‌ها قرار داد.

پیش از این نیز نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در ژنو با انتقاد از دعوت آمریکا از تهران برای اتخاذ رویکرد دیپلماتیک و از سوی دیگر تشدید تحریم‌ها علیه ایران گفت: «نماینده آمریکا در امور ایران گفته است که تهران باید دیپلماسی آمریکا را با دیپلماسی پاسخ دهد. آمریکا کاملا درست می‌گوید. تنها مشکل این است که سیاست آمریکا (تهدیدات، اعزام نیروها، تشدید تحریم‌ها) هیچ ارتباطی با دیپلماسی ندارد. این دلیل این موضوع است که چرا شرایط در خلیج فارس در حال شدت یافتن است.» (جزئیات بیشتر)

«برایان هوک» نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور ایران و رئیس «گروه اقدام ایران» در وزارت خارجه این کشور، روز جمعه در واکنش به هدف قرار داده شدن یک فروند پهپاد آمریکایی توسط سپاه پاسدران انقلاب اسلامی در تنگه هرمز مدعی شد: «دیپلماسی ما قبول نمی‌کند که ایران از نیروی نظامی (علیه ما) استفاده کند بلکه ایران باید با رویکرد دیپلماتیک ما به روش دیپلماتیک برخورد کند».

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در صفحه توئیتر خود پاسخ «برایان هوک» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران را داد.

او نوشت: «آقای هوک! آیا سالها جنگ و تروریسم اقتصادی تحمیلی به ملت ایران و نقض عهدها و قطعنامه‌ها را «دیپلماسی» می‌خوانید؟! ملت ایران دیپلماسی را با دیپلماسی، احترام را با احترام و جنگ را با دفاع جانانه پاسخ می‌دهد.»