خاموشی در کمین هرمزگان

گروه اجتماعی الف،   3980403240

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان هرمزگان گفت: پنج هزار و 800 مشترک پرمصرف در هرمزگان شناسایی شده که از این تعداد 76 مشترک با قطع برق و یا اخطار مواجه شدند.

به گزارش فارس از بندرعباس، محمد ذاکری شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس پایش لحظه‌ای برق، ۴۵ مشترک که بیشتر آن‌ها ادارات دولتی هستند به وضعیت قرمز رسیده و برق آن‌ها قطع شده است.

وی با بیان اینکه ۳۱ مشترک نیز اخطار دریافت کرده‌اند، افزود: تاکنون ۵ هزار و ۸۰۰ مشترک پرمصرف در هرمزگان شناسایی شده است که حدود یک درصد از مشترکان خانگی را شامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان تصریح کرد: ۶۸۰ هزار مشترک برق در هرمزگان وجود دارد که ۵۶۰ هزار مشترک معادل ۸۲ درصد خانگی هستند و ۷۰ درصد برق استان را مصرف می‌کنند.

ذاکری ادامه داد: بر این اساس، مدیریت مصرف خانگی کاهش موثری در مصرف برق خواهد داشت و تنظیم درجه کولر روی ۲۴ درجه، ایجاد سایبان برروی وسایل سرمایشی و سرویس منظم آن‌ها از دیگر راهکار‌های صرفه جویی در برق است.

وی اضافه کرد: میزان ظرفیت تولید برق هرمزگان دو هزار و ۲۰۰ مگاوات است که در صورت عبور مصرف از این میزان، شبکه برق با اختلال مواجه می‌شود و تاکنون مصرف دو  هزار و ۱۶۰ مگاواتی به ثبت رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان خاطرنشان کرد: امسال مصرف برق چهار درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است و عبور از پیک مصرف در هفته جاری و رسیدن به دو هزار و ۲۰۰ مگاوات به معنی شرایط بحرانی است که خاموشی‌های احتمالی از پیامدهای آن به شمار می‌رود.