مصرف آب در تهران افزایش یافت

گروه اجتماعی الف،   3980402118

مدیرعامل آبفای استان تهران گفت: میزان مصرف آب تهران در مقایسه با سال گذشته با رشد ۴.۴ درصدی روبرو بوده است.

مصرف آب در تهران افزایش یافت

به گزارش الف به نقل از وزارت نیرو، محمدرضا بختیاری مدیرعامل آبفای استان تهران اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان خرداد شهروندان تهرانی ۲۷۸ میلیون متر مکعب آب مصرف کرده‌اند، در حالی که در مدت مشابه در سال گذشته این میزان ۲۶۷ میلیون متر مکعب بوده است. این یعنی مصرف آب در خرداد امسال نسبت به سال گذشته ۴،۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه موج گرمایی که از چند روز گذشته حاکم شده، میزان مصرف آب را بالا برده است، ادامه داد: به‌صورت میانگین یک روز مصرف آب در تهران بیش از سه میلیون متر مکعب بوده است.

مدیرعامل آبفای استان تهران افزود: بارندگی‌های ابتدای امسال گرچه مشکلاتی را برای بخش‌هایی از کشور به وجود آورد، ولی باعث شد تا ذخیره آب سد‌ها در تمام کشور نسبت به سال قبل ۱۵ میلیارد متر مکعب افزایش پیدا کند و در تهران نیز خوشبختانه سد‌ها به تراز نرمال خود برسند.

بختیاری تاکید کرد: با وجود ذخایر سدها، نباید به اشتباه برداشت شود که مشکلی در تامین و توزیع آب شرب نداریم، زیرا موضوع وجود منابع آب از تامین و توزیع آن جداست.

بختیاری با اشاره به این‌که مصرف آب حدود ۶۰ درصد از مردم تهران نرمال و در چارچوب الگوی استاندارد است، ادامه داد: مصرف آب حدود ۲۵ درصد از شهروندان تهرانی کمی بیش از نرمال است و متاسفانه ۱۵درصد از شهروندان مصرف بسیار بالایی دارند که بیش از ۳۰ متر مکعب در ماه است.

مدیرعامل آبفای استان تهران افزود: این مشترکان آب شرب را عمدتا صرف استخر، شست‌وشوی حیاط و … می‌کنند و به‌طور‌کلی می‌توان گفت: در حال اسراف و هدردادن آب هستند.

بختیاری درباره تمهیدات آبفای استان تهران برای برخورد با مشترکان پرمصرف، با بیان این‌که در تهران شهروندانی را داریم که بیش از سه برابر میانگین جهانی آب مصرف می‌کنند، گفت: دوسال پیش با هماهنگی شورای تامین استان تهران، آب مشترکان پرمصرف قطع می‌شد که تا حدی موثر بود. امسال نیز اگر با چنین مواردی مواجه شویم با هماهنگی‌هایی که انجام می‌دهیم آب آن‌ها را به صورت موقت قطع خواهیم کرد.

به گفته بختیاری میانگین جهانی مصرف آب برای یک خانوار چهارنفره ۱۵ تا ۱۸ متر مکعب در ماه است.