تغییر ساعات ادارات در ۲۶ استان کشور به منظور کاهش مصرف برق

گروه اقتصادی الف،   3980402006

سخنگوی صنعت برق گفت: تا امروز استانداران ۲۶ استان، موافقت خودشان را با تغییر ساعات ادارات اعلام کرده اند و ابلاغیه های مربوطه به دستگاه های اجرایی این ۲۶ استان ارسال شده است.

مصطفی رجبی مشهدی، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی توانیر و سخنگوی صنعت برق در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: برای امسال برنامه ریزی شده که بر اساس مصوبه هیئت وزیران در سال گذشته که اختیاراتی را به استانداران محترم تفویض می کرد که با همکاری شرکت های برق منطقه ای و شرکت‌های توزیع نیروی برق نسبت به اصلاح ساعات کار خودشان جهت کاهش مصرف در ساعات اوج مصرف داشته باشند، اقدام شود.

وی افزود: طرح بدین صورت است که آغاز کار ادارات یک ساعت زودتر و خاتمه کار نیز یک تا یک ساعت و نیم زودتر صورت بگیرد به طوری که در ساعات اوج مصرف برق که معمولا بین ساعات یک بعدازظهر تا چهار بعدازظهر است، این کاهش بار بتواند به تأمین برق کل متقاضیان کمک کند.

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: تا امروز استانداران 26 استان، موافقت خودشان را با تغییر ساعات ادارات اعلام کرده اند و ابلاغیه های مربوطه به دستگاه های اجرایی این 26 استان ارسال شده و امیدوارم با همکاری بسیار خوبی که صورت می گیرد بتوانیم کاهش مصرف قابل توجهی را از طریق تغییر ساعات ادارات داشته باشیم.

وی ادامه داد: توصیه می شود ادارات بعد از اتمام ساعات کار، نسبت به خاموش کردن وسایل سرمایشی و وسایل غیرضروری و همچنین روشنایی های خودشان اقدام کنند تا این اثر دوچندان شود.