خط و نشان دادستان اصفهان برای سگ‌گردانی

گروه اجتماعی الف،   3980401097 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان گفت: به شهردار اصفهان نامه‌ای داده‌ایم که ورود سگ به فضاهای عمومی ممنوع است؛ در مورد مزاحمت خیابانی خود یک عنوان مجرمانه دارد و قانون برای آن مجازات تبیین کرده است که حبس و شلاق برای آن وجود دارد.

به گزارش فارس، علی اصفهانی صبح امروز در نشست خبری رئیس کل با اصحاب رسانه اظهار کرد: از سال 97 ورودی پرونده به دادسرای اصفهان 111 هزار پرونده بوده است که از این میزان 103 هزار پرونده خروجی داشته‌ایم؛ در سه ماه ابتدای امسال نیز 55 هزار 786 پرونده ورودی بوده و میزان پرونده خروجی 57 هزار 151 پرونده بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان بیان کرد: 33 درصد از پست‌های قضایی ما بلاتصدی است و تقریبا با دو سوم قاضی امور را پیگیری می‌کنیم؛ توهین به اشخاص عادی، ایراد صدمه غیرعمدی، سرقت، ضرب و جرح، تهدید، کلاهبرداری، خیانت در امانت و ... مصادیق مجرمانه پرتکرار در سال گذشته بودند که در پرونده‌های ورودی سه ماهه در سال 98 توهین در رتبه نخست قرار داشته است.

وی مطرح کرد: اقدامات خوبی در سال 97 در راستای جلوگیری از توقف تولید کارخانه انجام شده که از تعطیلی پلی‌اکریل و کاشی نیلو با اقدامات صورت گرفته جلوگیری شد.

اصفهانی ادامه داد: کاشی نیلو و کاشی اصفهان که در سال 95 تعطیل شده بود، با ورود سرمایه‌گذار جدید مجدد راه‌اندازی شد و از بیکاری کارگران آن جلوگیری شد؛ همچنین در مورد پلی‌اکریل نیز دو خط مهم این کارخانه راه افتاده است.

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان تاکید کرد: دستگاه‌ قضایی در سالی که رونق تولید است تمام تلاشش را انجام می‌دهد تا از همه کارخانه‌ها حمایت کند تا از تعطیلی کارخانه‌ها جلوگیری شود و حمایت قضایی را از آن‌ها داشته باشد؛ اجازه نمی‌دهیم هیچ کارگاه تولیدی تعطیلی شود و حداکثر حمایت را از آن‌ها انجام می‌دهیم تا شاهد رونق آن‌ها باشیم.

وی خاطر نشان کرد: در راستای کنترل مجرمان حرفه‌ای اقدامات خوبی انجام شده است و در زندان و پس از آزادی تحت کنترل هستند و بانک اطلاعاتی در استان و در کل کشور قرار است ایجاد شود تا هرموقع نیاز بود، سوابق آن‌ها در دسترس قرار بگیرد.

اصفهانی در مورد سگ‌گردانی و دور دور کردن خیابانی که همان مزاحمت خیابانی است، بیان کرد: به شهردار اصفهان نامه‌ای داده‌ایم که ورود سگ به فضاهای عمومی ممنوع است؛ در مورد مزاحمت خیابانی خود یک عنوان مجرمانه دارد و قانون برای آن مجازات تبیین کرده است که حبس و شلاق برای آن وجود دارد و نیروی انتظامی نیز طرح‌هایی اجرایی کرده که بسیاری از این خودروها را توقیف کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان در مورد ورود دادستانی به مساله محیط زیست، گفت: محیط زیست یکی از مسائل مهم است و ریزگردها و آلودگی‌هایی که از سوی کارخانه‌ها ایجاد می‌شود، دغدغه دادستانی هم هست و اقداماتی که در این زمینه تاکنون انجام شده بیشتر به صورت هشداری بوده و هشدارهای لازم را ارائه کردیم.

وی ادامه داد: در صورتی که پرونده‌ای در این زمینه ایجاد شود، قطعا آن را با جدیت پیگیری خواهیم کرد و مسائل مربوط به این موضوع نیاز به کار کارشناسی دارد؛ هجوم ریزگردها به اصفهان هم موضوعی نیست که زمان زیادی از آن گذشته باشد و اگر محیط زیست و متولیان امر کار خودشان را انجام ندهند، دادستان قطعا ورود پیدا می‌کند.

اصفهانی در مورد اتفاقات بازی سپاهان و پرسپولیس در اصفهان مطرح کرد: در مورد مسابقات ورزشی به ویژه دیدار دوتیم سپاهان و پرسپولیس، در بازی قبلی دو تیم اتفاقاتی رخ داده بود و قرار بود بازی حتی در اصفهان برگزار نشود ولی با تمهیدات مسؤولان استان که از هفته‌ها قبل اندیشیده شد، قرار شد مسابقه در اصفهان برگزار شود تا بهانه‌ای دست سایر تیم‌ها نباشد و هواداران سپاهان هم بتوانند در شهر خودشان از سپاهان حمایت کنند.

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان ادامه داد: هیچ اتفاقی در خود ورزشگاه صورت نگرفت و هرچه بود خارج از ورزشگاه رخ داد و اقداماتی که لازم بود، به صورت کامل انجام شد ولی متاسفانه بعد از خروج تماشاگران از ورزشگاه این اتفاقات صورت گرفت؛ اگر اتفاقات این مسابقه را با اتفاقات که در دیداری بعدی پرسپولیس ایجاد شد، مقایسه کنیم، بیشتر پی به اهمیت اقدامات انجام شده می‌بریم؛ باتوجه به پیش زمینه‌ای که در این دیدار بود، اقدامات خوبی صورت گرفت.

وی اضافه کرد: پرونده تشکیل شده است و خبرنگارانی که خودروهایشان خراب شده، شکایت کرده اند و درحال جمع آوری اطلاعات هستیم و هنوز منجر به تکمیل و صدور قرار نهایی نشده است؛ تعدادی در این راستا دستگیر شده‌اند ولی اینکه تخریب کار این افراد بوده، محرز نیست.