ظریف: تمدن 7 هزارساله ایران باید درس عبرتی برای زورگویان به مردم این کشور باشد

گروه سیاسی الف،   3980330147

وزیر امور خارجه گفت: ایران به عنوان کشوری که سابقه 7 هزارسال شهرنشینی را دارد حتما این مزیت را دارد که سایر کشورهای دنیا بدانند ما فراز و نشیب‌های بسیاری را گذراندیم؛ قلدرهای زیادی آمدند و رفتند و چیزی از آن‌ها باقی نمانده، اما ایران کماکان استوار و پرصلابت است.

به گزارش فارس از اصفهان، محمدجواد ظریف در حاشیه بازدید از پروژه مجتمع نمایشگاهی اصفهان اظهار داشت: من به دلیل این‌که کلنگ اینجا را خودم زدم می‌توانم بگویم که سرعت پیشرفت این مجموعه بسیار چشم‌گیر بوده است و مجموعه بسیار زیبا و پرشکوهی که حق اصفهان هم همین است در حال احداث هستند.

وزیر امور خارجه ادامه داد: امیدوارم در آینده نزدیک این مجموعه به بهره‌برداری برسد و با این سرعت پیشرفت قطعا این چنین خواهد شد و امیدوارم نمایشگاه گردشگری سال آینده در اینجا برگزار شود.

وی تصریح کرد: نمایشگاه گردشگری که امروز از آن بازدید کردیم فرصتی است برای اعلام توانمندی‌های کشور که در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی می‌تواند آن را به نمایش بگذارد و می‌تواند عمق تاریخی ایران را به نمایش بگذارد.

ظریف افزود: ایران به عنوان کشوری که سابقه 7 هزارسال شهرنشینی را دارد حتما این مزیت را دارد که سایر کشورهای دنیا بدانند ما فراز و نشیب‌های بسیاری را گذراندیم؛ قلدرهای زیادی آمدند و رفتند و چیزی از آن‌ها باقی نمانده، اما ایران کماکان استوار و پرصلابت است.

وزیر امور خارجه بیان داشت: کسانی که از اصفهان بازدید می‌کنند قطعا به این حقیقت پی می‌برند که با یک ملت بزرگ مواجه هستند و هیچگاه نمی‌توانند به آن‌ها زور بگویند.

وی درباره طرح اصفهان 2020 هم گفت: خوشحال شدم که این توانمندی اصفهان که با محیط زیست نیز سازگار است مورد توجه قرار گرفته و مسیر توسعه اصفهان را به سمتی هدایت کند که متناسب با ویژگی‌های این شهر باشد.