واکنش روسیه به سرنگونی پهپاد آمریکایی

گروه جهان الف،   3980330092 ۲۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون وزیر خارجه روسیه به دنبال اعلام خبر انهدام یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی ایران تأکید کرد، آمریکا عمداً تنش‌ها در خلیج فارس را تشدید می‌کند.

واکنش روسیه به سرنگونی پهپاد آمریکایی

به گزارش فارس، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) تأکید کرد، آمریکا عمداً تنش‌ها در خلیج فارس را تشدید می‌کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «ریانووستی»، ریابکوف همچنین تصریح کرد، «واشنگتن سعی دارد اوضاع در این منطقه را تا حد ممکن پیچیده‌تر کند».

معاون وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اتفاقات امروز تأکید کرد: «این انعکاس خط مشی‌ای استکه آمریکا در تشدید اوضاع به صورت عمدی در منطقه در پیش گرفته است. ما هیچ تردیدی نداریم که رهبری سیاسی و نظامی آمریکا این اقدامات را متوقف نمی‌کند و هدفش پیچیده کردن حداکثری اوضاع و از همه مهمتر، افزایش فشار بر ایران است».

 روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود: «در نخستین ساعات بامداد امروز (پنجشنبه ۳۰ خرداد) یک فروند پهپاد جاسوسی "گلوبال هاوک" آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی  کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد».

ارتش ایالات متحده امروز (پنجشنبه) با صدور بیانیه‌ای در واکنش به خبر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مبنی بر سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکا بر فراز استان هرمزگان، هدف قرار گرفتن این هواپیمای بدون سرنشین خود را تایید کرد.

کاپیتان «بیل اوربان» در نیروی دریایی آمریکا و سخنگوی ستاد فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده «سنتکام» (که از سوی ایران تروریستی اعلام شده است) با تایید هدف قرار گرفتن یک پهپاد آمریکایی در جایی نزدیک ایران، مدعی شد که هیچ هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی امروز در حریم ایران پرواز نمی‌کرده است.