دغدغه‌هاي مرد ايتاليايي در تهران

گروه ورزشی الف،   3980330057
دغدغه‌هاي مرد ايتاليايي در تهران

استراماچوني بالاخره ديروز عصر به تهران آمد، با كش و قوس‌هاي فراوان و بالا و پايين‌هاي بسيار. سرمربي جوان و خوش‌تيپِ ايتاليايي كه پس از پايانِ ليگ در رادارِ مديران استقلال قرار گرفت، با عقد قراردادي كه در صحت و سقم مبلغ آن گمانه‌زني‌ها بسيار است، رسما هدايت آبي‌هاي پايتخت را پذيرفت و اين امر، آغازي شد براي ماجراجويي‌هاي جوانِ ايتاليايي.

آندره‌آ استراماچوني دوران بازيگري بسيار كمي داشت، در حدِ يك فصل و آن‌هم با پيراهن بولونيا؛ اما اين جدايي زودهنگام از بازيگري حرفه‌اي مانع از تحقق روياي مربيگري او نشد. استراما با جوانانِ آ.اس رم شروع كرد، رده ۱۵ساله‌هاي اين باشگاه از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷ تحت‌نظر آندره بود تا اينكه پروژه جذاب اينترميلان نظرش را تغيير داد.

استراماچوني در سال ۲۰۰۷ با جوانانِ اينترميلان آغاز به كار كرد و بعد از قهرماني در ليگ‌جوانان و سبك بازي هجومي و خلاقانه شاگردانش، موراتي را قانع كرد تا كليد تيم اصلي را به او بسپارند. سبك رهبري مورينيو وارِ او و نتايج درخشان در برابر آ.ث ميلان و يوونتوس باعث شد كه استراما حداقل يك فصل مردِ اول نيمكتِ داغ اينترميلان باقي بماند. در انتهاي فصل و با تنزل به رتبه نهم، راهِ اودينزه و سپس پاناتينايكوس و اسپارتاپراگ را پيش گرفت و اكنون در تازه‌ترين ماجراجويي‌اش به تهران آمده است. آندره‌آ كار سختي را در ايران مقابلِ خود مي‌بيند؛ استقلالي كه معلوم نيست تحتِ نظرات چه كسي خريد مي‌كند و به‌فروش مي‌رساند را تحويل گرفته و زمان چنداني تا شروع فصل باقي نمانده.

اكثر بازيكنان كليدي راهِ خروجي را انتخاب كرده‌اند و خبري از كاپيتانِ باسابقه آبي‌ها هم نيست. استراماچوني بايد هدايتِ استقلال را تحت شرايطي آغاز كند كه وضعيت دفاعي تيمش مشخص نيست. پس از پيوستن سيدمهدي رحمتي به پديده‌ مشهد، سيدحسين حسيني تنها گلر مطمئن قفس توري آبي‌هاست و درصورت مصدوميت و محروميت آنها گلر مطمئني را روي نيمكت ذخيره‌ها نمي‌بينند.

روزبه چشمي سوداي قطر در سر دارد و محمد دانشگر با پيشنهادات اغواكننده‌اي مواجه شده است؛ خسرو حيدري خداحافظي كرده و وضعيت پژمان منتظري نيز در هاله‌اي از ابهام قرار دارد. شايد تنها اطمينان موجود، ماندنِ ميلاد زكي‌پور، آرمين سهرابيان، ميثم تيموري و وريا غفوري و حسيني باشد.

خط مياني آبي‌ها هم وضعيت چندان مشخصي ندارد؛ علي كريمي هنوز تكليفش معلوم نيست و پاتوسي هم همين‌طور. اميد نورافكن احتمالا با شارلوا ادامه مي‌دهد و تنها از اين بين مي‌توان از حضور اسماعيلي، شجاعيان و باقري مطمئن بود. همام طارق پس از خروجِ فرهاد مجيدي بازهم به ليست استقلال بازگشته و درصورت نياز مي‌توان به آذري جوان نيز تكيه‌كرد. در خط هجومي استقلال اوضاع اما متفاوت‌تر است، منشأ و ايسما گونكالوس قطعا حضور نخواهند داشت، مرتضي آقاخان از بند مصدوميت طولاني‌مدت رها شده و مرتضي تبريزي هم اميدوار به تكرار روزهاي خوبش در ذوب‌آهن است. به اين ليست محسن كريمي، مهدي قائدي و روح‌الله باقري را هم اضافه كنيد.

به نظر مهم‌ترين مشكل استراماچوني پيش‌فصل است، پيش‌فصلي كه به سرعت در حالِ سپري شدن است و آماده‌سازي و تمديد قراردادها هنوز شروع نشده. مربي ايتاليايي از سرزمينِ تاكتيك‌ها مي‌آيد، اميدواريم او بتواند زيبايي‌‌هاي فوتبال ما را افزايش بدهد، استقلال از شاكله‌هاي تيم‌ملي بوده و تاثيراتِ استراما قطعا روي تيم‌ملي‌ هم موثر خواهد بود.

منبع: اعتماد

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین