هوک هدف افزایش حضور نظامی آمریکا در منطقه را «حفاظت از خود» خواند

گروه جهان الف،   3980329247

نماینده رئیس‌جمهور آمریکا در امور ایران دلیل افزایش حضور نظامی این کشور در منطقه خلیج فارس را بالا بردن توانایی «حفاظت از خود» در برابر ایران خواند.

به گزارش فارس، «برایان هوک» نماینده رئیس‌جمهور آمریکا در امور ایران چهارشنبه شب (به وقت تهران) گفت هدف از افزایش حضور نظامی این کشور در منطقه غرب آسیا، بالا بردن توان «حفاظت از خود» در برابر ایران است.

وی که در نشست کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با موضوع ایران صحبت می‌کرد، در این مورد گفت: «در اواخر ماه آوریل و اوایل ماه می ما گزارش‌های موثقی دریافت کردیم که ایران در حال برنامه‌ریزی برای حملاتی قریب‌الوقوع علیه منافع ایالات متحده در چند میدان است. به همین جهت، ما با رویکردی دفاعی موضع نظامی خود را تقویت کردیم، تا در صورتی که مورد حمله قرار گرفتیم، بتوانیم از خود محافظت کنیم. همین، تا همین جا پیش رفته‌ایم، نه بیشتر.»

دولت آمریکا در هفته‌های گذشته به بهانه مشابه تعداد نیروهای نظامی خود در منطقه را افزایش داده و یک ناو هواپیمابر، چند بمب‌افکن و چندین سامانه پدافندی به خلیج فارس اعزام کرده است. «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا شب گذشته بار دیگر مدعی شد که واشنگتن خواهان درگیری نظامی نیست و صرفا به دنبال ایجاد بازدارندگی در برابر ایران است.

هوک در بخش دیگری از نشست چهارشنبه هدف فشارهای اقتصادی آمریکا به ایران را «اولا، محروم کردن رژیم ایران از پولی که برای پشتیبانی از اقدامات ثبات‌زدایش نیاز دارد» و «ثانیا، بازگرداندن ایران به میز مذاکره برای دستیابی به یک توافق جامع و پایدار» برشمرد.