ممانعت دولت مصر از برگزاری مراسم عزاداری برای مرسی

گروه جهان الف،   3980329230 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

پسر محمد مرسی رئیس‌جمهور سابق مصر با انتشار پیامی در حساب توییتر خود نوشت که مقامات این کشور مانع برگزاری مراسم عزاداری برای پدرش می‌شوند.

به گزارش فارس، «عبدالله مرسی» پسر رئیس‌جمهور سابق مصر روز چهارشنبه در صفحه توئیتر خود گفت که «مقامات مصر اجازه نداده‌اند که آنها مراسم خاکسپاری را به طور شایسته و درخور شأن نخستین رییس‌جمهور منتخب مصر برگزار کرده و حتی برای وی عزاداری کنند».

به گزارش پایگاه خبری عربی ۲۱، وی در ادامه نوشت که «آنها حتی اجازه ندادند در خانه پدری کسی به ما تسلیت بگوید».

 عبدالله مرسی همچنین از اقامه نماز میت غیابی برای پدرش در سراسر جهان نیز ابراز خرسندی کرد.

تلویزیون دولتی مصر روز دوشنبه گذشته گفته بود که محمد مرسی رئیس‌جمهور سابق مصر در جلسه دادگاه فوت کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه که از مرگ رئیس‌جمهور سابق مصر بشدت انتقاد کرده، خواستار محاکمه عاملان مرگ او در دادگاه‌های بین‌المللی شد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز چهارشنبه در سخنانی درباره مرگ محمد مُرسی گفت مرگ رئیس‌جمهور سابق مصر طبیعی نبود.

اردوغان با بیان اینکه رئیس‌جمهور سابق مصر در داخل قفس در دادگاه به قتل رسیده است، گفت که مرسی این موضوع را به کنفرانس «جی۲۰» در اوساکای ژاپن می‌کشاند. (جزئیات بیشتر)

دفتر حقوق بشر سازمان ملل نیز دیروز در پی مرگ مشکوک محمد مرسی رئیس‌جمهور سابق مصر، گفت که باید «تحقیقات مستقل در این زمینه صورت بگیرد».

سازمان عفو بین‌الملل نیز با اشاره به کارنامه مصر در بازداشت‌های طولانی‌مدت زندانیان در سلول‌های انفرادی، اجرای تحقیقات درباره مرگ مرسی را خواستار شد.