حناچی: پروژه هایی داریم که از ابتدا با یک طرح مسئله غلط آغاز شد

گروه اقتصادی الف،   3980329218

هشهردار تهران گفت: بسیاری از پروژه ها را در کشور و شهر تهران داریم که غلط است زیرا از ابتدا تعریف آن پروژه غلط بوده و با طرح مسئله غلط به اجرا درآمده است.

به گزارش فارس پیروز حناچی شهردار تهران در هشتمین جشنواره مدیریت پروژه ایران که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد گفت: در جایی خوانده بودم که کیفیت اتفاقی نیست و نتیجه ممارست و میزان دانش و رعایت و کنترل فرایندهایی است که باید انجام شود.

شهردار تهران گفت: اگر پروژه ای را می‌بینیم که با کیفیت بالایی در هر نقطه از جهان و کشورمان اجرا می شود نتیجه رعایت استانداردهای لازم است.

وی افزود: در حوزه پروژه های عمرانی و مدیریت پروژه کیفیت یک اصل است و این که یک پروژه درست تعریف شود قدم اول است.

شهردار تهران گفت: در آموزه های دینی آمده است که می گویند نصف راه در تعریف درست مسیله است و سوال درست و طرح وسیله درست ۵۰ درصد رسیدن به جواب درست است.

وی ادامه داد: بسیاری از پروژه ها را در کشور و شهر تهران داریم که غلط است زیرا از ابتدا تعریف آن پروژه غلط بوده است.

حناچی خاطرنشان کرد: در این فرایند کارفرمای فهیم نقش مهمی دارد در صورتی که امروز بسیاری از مجریان پروژه ها در کشور با مشکل در این زمینه مواجه هستند.

شهردار تهران گفت: در حوزه اقدامات شهری کارفرمایان فهیم تلاش میکنند تا از خرد جمعی برای پیشرفت کارها استفاده کنند و بسیاری از پروژه های بزرگ در دنیا نتیجه رقابتی حرفه ای بوده است.

وی افزود: ما هم در کشورمان از این رقابت ها داشته‌ایم و برای مثال ساخت پل طبیعت باعث شد خانم جوان معماری به جامعه معماران شناسانده شود.

حناچی به اهمیت وجود مشاوران خلاق هم اشاره کرد و گفت: هر چقدر مشاور خلاق و دانشمند باشد می تواند کارفرما را به سمت مسیر درست و حرفه ای سوق بدهد.

شهردار تهران ادامه داد: رعایت استانداردهای مدیریت پروژه امری مهم بوده و این وظیفه اصلی مدیران پروژه است و تلاش میکنیم در شهرداری تهران هم این استانداردها را رعایت کنیم.

وی گفت: البته میدانیم که در شرایط فعلی کشور شاید رعایت همه این نکات قابل دسترسی نباشد اما ما قول میدهیم تلاشمان را بکنیم.

حناچی افزود: تلاش میکنیم با خلاقیت و نوآوری پروژه های خوبی را در کشورمان اجرا کنیم.