در گفتگو با الف مطرح شد؛ تهدید نماینده آمل در صورت واردات برنج در فصل برداشت/با وزرا بی حساب و کتاب نمی مانیم

گروه سیاسی الف،   3980329144 ۱۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در صورت واردات برنج در فصل برداشت، با وزرای مسئولی در این زمینه بی حساب و کتاب نمی مانیم و موضوع را در مجلس پیگیری خواهیم کرد.

تهدید نماینده آمل در صورت واردات برنج در فصل برداشت/با وزرا بی حساب و کتاب نمی مانیم

عزت اله یوسفیان ملا نماینده آمل در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با اشاره به اظهارات برخی مسئولین وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر حذف ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت، گفت: هر فرد متخلفی نمی تواند خلاف مصوبه هیئت دولت حرف بزند و مصاحبه کند و بگوید که ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت برنج، برداشته شد.

وی با بی اساس خواندن این اظهارات افزود: بر اساس مصوبه هیئت دولت، هر سال در فصل برداشت از اول مرداد تا آخر مهر ماه واردات برنج ممنوع است و کسی حق ندارد در این سه ماه برنج وارد کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: هر اقدامی برای واردات برنج در فصل برداشت به مصوبه دولت نیاز دارد نه مصاحبه یک مقام مسئول وزارت صمت در یک استان.

یوسفیان ملا گفت: در صورت واردات برنج در فصل برداشت بدون مصوبه دولت، ما در مجلس سکوت نخواهیم کرد و با وزرای مسئول بی حساب و کتاب نمی مانیم.

وی با بیان اینکه واردات برنج باید بر اساس نیاز کشور باشد، تاکید کرد: طبق قانون هر هفته باید آمار واردات از گمرگ کشور اعلام شود و باید میزان کالا و نام ترخیص کننده هم مشخص شود.

یوسفیان ملا اضافه کرد: سالانه حدود 500 هزار تن به واردات برنج در کشور نیاز است. اگر هر فرد یا سازمانی بیش از این مقدار وارد کند باید پاسخگوی اقدام خلاف قانون خود باشد.

وی افزود: ما واردات برنج در فصل برداشت و خلاف مصوبه هیئت دولت و همچنین واردات بیش از نیاز کشور را هم از طریق کمیسیون اصل 90 مجلس پیگیری خواهیم کرد و هم از طریق مراجع قضائی.

در اوایل خرداد معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت برنج از شالیزار‌ها برداشته شد.