انتقاد شدید از واردات بی رویه برخی تجهیزات به کشور

گروه اقتصادی الف،   3980328243

معاون علمی و فناوری رییس جمهور در تبریز گفت گفت: این استان، هیچ گونه منابع نفتی ندارد ولی با این وجود توانسته در زمینه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان، خوش بدرخشد.

به گزارش فارس از تبریز سورنا ستاری شامگاه امروز در شورای اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به اهمیت شرکت های دانش بنیان در شکوفایی اقتصاد کشور اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان از اهمیت ویژه برخورد هستند چرا که با اهمیت به شرکت های دانش بنیان به سرمایه گذاری بر روی افراد و تربیت مردم اهمیت می دهیم.

وی با اشاره به وارداتی بودن سیستم آموزشی کشور و ضرورت اصلاح آن افزود:  ما با حمایت های مردمی و با مالیات این عزیزان، درس خوانده ایم و باید توسط همین علمی که آموخته ایم، با همکاری مردم و متخصصان بخش های مختلف، مشکلات کشور را یکی پس از دیگری از راه برداریم و این امر جز با توجه به علم و دانش میسر نیست. اصلی ترین دانش ، دانش سرمایه‌گذاری روی انسان‌هاست و نتیجه عمل هم  قطعا برای کشور مفید خواهد بود.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به ظرفیت های بی نظیر استان آذربایجان شرقی برای شکوفایی اقتصاد کشور ابراز کرد: این استان، هیچ گونه منابع نفتی ندارد ولی با این وجود توانسته در زمینه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان، خوش بدرخشد.

 وی ادامه داد: مسائل و مشکلات دانشی با پول، حل شدنی نیست و باید این نکته را که" تکنولوژی، خریدنی نیست و باید یاد بگیریم" را در کشور نهادینه کنیم.

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری با بیان اقدامات جدی دولت در عرصه توسعه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان گفت: در هیچ جای تاریخ به اندازه امروز به مراکز پژوهشی و شرکت‌های دانش بنیان هزینه و حمایت نشده است.

ستاری در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد شدید از واردات بی رویه برخی تجهیزات به کشور در سال های گذشته عنوان کرد: بی تدبیری برخی ها در گذشته، کشور را به گورستانی از تجهیزات تبدیل کرده است.

 وی در پایان با بیان اینکه آذربایجان شرقی پایه‌ترین استان کشور برای مراکز علمی و شرکت‌های دانش بنیان است، ابراز داشت: استان آذربایجان شرقی با وجود مدیرانی متحد و متعهد توانسته پتانسیل ویژه ای را برای اینگونه مسائل فراهم آورد و دولت در تلاش است در سال های باقیمانده در این استان نیز به پیشرفت های چشمگیری دست یابد.