توافق دولت انگلیس و یک بانک ایرانی برای حل مناقشه ۱۰ ساله

گروه اقتصادی الف،   3980328227 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

منابع خبری روز سه‌شنبه از توافق دولت انگلیس با یک بانک ایرانی برای فیصله دادن به یک پرونده شکایت ۱.۲۵ میلیارد پوندی خبر دادند.

به گزارش فارس، یک رسانه انگلیسی امروز سه‌شنبه (۲۸ خرداد/۱۸ ژوئن) از توافق دولت انگلیس با «بانک ملت» برای فیصله دادن به پرونده شکایت ۱.۲۵ میلیارد پوندی بانک ایرانی از وزارت خزانه‌داری دولت انگلیس خبر داد. 

روزنامه فایننشال‌تایمز با گزارش این خبر افزود بانک ملت قبلاً از دولت انگلیس به دلیل تحریم‌های اعمال‌شده علیه این بانک در سال ۲۰۰۹ به بهانه ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران شکایت و طلب غرامت کرده بود. 

طبق این گزارش، وکیل بانک ایرانی سه‌شنبه به دیوان عالی انگلیس گفت طرفین شامگاه دوشنبه برای فیصله دادن به تمامی موارد مهم مطروحه در این پرونده قضایی، از جمله مسائل مالی مصالحه کردند. 

این توافق، به مناقشه ۱۰ ساله دو طرف که به بالاترین مرجع قضایی انگلیس ارجاع شده بود، پایان می‌دهد. فایننشال‌تایمز می‌گوید مفاد توافق دو طرف محرمانه هستند. 

روند ۵ هفته‌ای رسیدگی به این پرونده قرار بود از دوشنبه در دیوان عالی انگلیس آغاز شود، اما «دیوید فاکستون»، وکیل خزانه‌داری انگلیس برای اخذ دستورات لازم از یک «مقام بسیار بلندپایه دولتی»، خواستار موکول شدن روند رسیدگی به پرونده به زمانی دیگر شد.