مشاوران امنیت ملی روسیه، آمریکا و رژیم‌صهیونیستی دیدارمی‌کنند

گروه جهان الف،   3980328224

دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده مشاوران امنیت ملی روسیه، آمریکا و رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی دیدار می‌کنند و موضوع حضور ایران در سوریه یکی از محورهای این نشست سه‌جانبه خواهد بود.

به گزارش فارس، مسکو خبر داد که مشاوران امنیت ملی آمریکا، روسیه و رژیم صهیونیستی دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده در سرزمین‌های اشغالی با یکدیگر دیدار می‌کنند.

به گزارش اینترفکس، بر اساس بیانیه شورای امنیت ملی روسیه، طی روزهای 24 و 25 ژوئن (سوم و چهارم تیرماه) «نیکلای پاتروشیو» مشاور امنیت ملی روسیه با «جان بولتون» مشاور امنیت ملی و «مئیر بن شبات» مشاور امنیت رژیم صهیونیستی دیدار خواهند کرد و درباره موضوعات مرتبط با امنیت منطقه گفت‌وگو می‌کنند.

اواخر ماه مه، کاخ سفید بدون ذکر زمان، از دیدار این سه مقام خبر داده بود.

«آنتونی گودفری» رئیس هیئت دیپلماتیک آمریکا در روسیه ابراز امیدواری کرده بود که دیدار میان این سه مقام به رویکرد مشترک فعالی در قبال ایران منتهی شود.

این دیپلمات آمریکایی افزود:«اسرائیل و آمریکا از نقش ایران در منطقه نگران بوده و آنها این موضوع را در ارتباطشان با همتایان روس خود مطرح کرده‌اند.»

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که چند روز پیش «سرگئی ورشنین»، معاون وزیر امور خارجه روسیه وجود هرگونه توافق با ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی بر سر سوریه و حضور ادعائی نیروهای ایران در این کشور را تکذیب کرده بود. (جزئیات بیشتر)

از سوی دیگر «الکساندر فینیدیکتوف» معاون مشاور امنیت ملی روسیه ابراز امیدواری کرده که دیدارهای سه‌جانبه آتی در سرزمین‌های اشغالی به گام‌های عملی مشترک با هدف ایجاد ثبات در سوریه و تمام خاورمیانه منجر شود.

وی تاکید کرد که این گام‌های عملی باید منافع تمامی طرف‌های فعال از جمله ایران را تضمین کند و تمامی تلاش‌ها برای استفاده از تاکتیک هشدار، محکوم به شکست بوده و اگر کسی به دنبال ایجاد شکاف بین ما و همپیمانان در منطقه است مرتکب اشتباه شده است.