تعیین تکلیف دلار ۴۲۰۰ تومانی تا پایان این هفته تکذیب شد/ هیچگونه تصمیم یا زمانبندی خاصی اعلام نشده است

گروه اقتصادی الف،   3980328218

موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی در توضیحاتی خبر تعیین تکلیف و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تا پایان این هفته جاری را تکذیب کرد و اعلام کرد: هیچگونه تصمیم یا زمانبندی خاصی اعلام نشده است.

تعیین تکلیف دلار ۴۲۰۰ تومانی تا پایان این هفته تکذیب شد/ هیچگونه تصمیم یا زمانبندی خاصی اعلام نشده است

به گزارش الف، روز گذشته خبری به نقل از خبرگزاری ایرنا با عنوان« شمارش معکوس برای تصمیم مهم ارزی سران قوا» منتشر شد. در این خبر امیر باقری نماینده شورای اقتصادی سران قوا می‌گوید: ستاد اقتصادی سران سه قوه به منظور تعیین تکلیف حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی روز پنجشنبه تشکیل جلسه می‌دهد.

وی می‌افزاید: مباحث مطرح شده در خصوص تغییرات سیاست‌های ارزی کشور را به دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه انتقال داده‌ام و دو سناریوی ارزی برای کشور تدوین شده است. دو سناریو برای جلسه روز پنجشنبه آینده مطرح شده که در جلسه ستاد اقتصادی دولت با نظر رئیس جمهوری یکی از این سناریوها انتخاب می‌شود.

روابط عمومی موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی امروز با ارسال توضیحاتی، تعیین تکلیف و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در جلسه روز پنجشنبه هفته جاری در ستاد اقتصادی سران سه قوه را تکذیب کرد.

در این توضیحات آمده است: با عنایت به درج خبری به نقل از جناب آقای دکتر امیر باقری که در جلسه شورای راهبردی توسعه صادرات با موضوع «تعیین تکلیف حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تا پایان این هفته» منعکس شده است به استحضار می‌رساند آقای باقری اظهار داشتند مطالبی که در این جلسه مطرح شده است، ارائه بررسی‌های کارشناسی و نظرات دستگاه‌ها بوده و هیچگونه تصمیم یا زمانبندی خاصی اعلام نشده است.

بدیهی است در صورتی که تصمیم جدیدی در خصوص سیاست‌های ارزی و تجاری اتخاذ شود پس از کسب نظرات دستگاه‌های مسئول و فعالان اقتصادی بوده و در زمان مقتضی نیز اطلاع رسانی خواهد شد.