خارجی‌ها برای درمان ناباروری در رویان ۳ هزار و ۵۰۰ دلار هزینه می‌کنند

گروه اجتماعی الف،   3980328176

به گفته یک مقام مسئول در پژوهشگاه رویان، هر خارجی برای درمان ناباروری در پژوهشگاه رویان ۳ هزار و ۵۰۰ دلار هزینه می‌کند و 20 روز در ایران اقامت دارد که حداقل6 میلیون تومان بابت اقامت می‌پردازد.

ابراهیم رجبیان کارشناس توسعه محصول توریسم درمانی یک شرکت زیرمجموعه پژوهشگاه رویان در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: هر نفر مراجعه‌کننده خارجی برای درمان ناباروری در پژوهشگاه رویان از تشکیل پرونده تا مرحله آخر، ۳ هزار و ۵۰۰ دلار هزینه می‌کند. 

وی گفت: هزینه درمان برای مراجعه‌کنندگان ایرانی با خارجی متفاوت است و طبق دستورالعمل وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، میزان دریافتی از بیماران خارجی بیشتر از بیماران داخلی و حدود دو تا سه برابر است. 

رجبیان ادامه داد: علاوه بر ۳ هزار و ۵۰۰ دلار که برای هزینه درمان پرداخت می‌شود، هزینه اقامت نیز به درآمدهای حاصله افزوده می‌شود؛ برای مثال، هزینه هتل با اتاق ۳۰ متری برای دو نفر هر شب حدود ۳۰۰ هزار تومان است و مسافر حدود بیست روز در ایران می‌ماند که البته ممکن است هتل به دلیل طولانی بودن زمان اقامت تخفیفاتی قائل شود. در مجموع هزینه اقامت حدود 6 میلیون تومان می‌شود.

وی تاکید کرد: از این رو فعالیت پژوهشگاه رویان در بخش توریسم درمانی از نظر ارزی بسیار به نفع کشور است.

به گفته وی، پژوهشگاه در صورت تمایل بیمار، برای تسهیل در رفت و آمد بیماران اقدامات رزرواسیون هتل و بلیت را انجام می‌‌دهد که برای مثال خدمات رفت و برگشت به فرودگاه را نیز شامل می‌شود.

رجبیان ادامه داد: همچنین در حال عقد قرارداد با یک آژانس مسافرتی برای برگزاری تورهای تهران‌گردی و شهرهای دیگر هستیم تا افرادی که برای درمان اقامت طولانی دارند کلافه نشوند؛ با توجه به اینکه درصد زیادی از مراجعه‌کنندگان از عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس هستند اغلب آنها به مسافرت به شهرهای مشهد و قم علاقه دارند که به زودی این امکان نیز به خدمات رویان اضافه خواهد شد.

وی پیش ‌تر گفته بود: به طور میانگین در طول ماه ۴۰ نفر بیمار خارجی برای درمان ناباروری به رویان مراجعه می‌کنند و اغلب مراجعه کنندگان از کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق و اقلیم کردستان، ایرانیان مقیم که در کشورهای دیگر از جمله آمریکا و کانادا هستند.