تظاهرات و اعتصاب عمومی در «جولان اشغالی» علیه رژیم صهیونیستی

گروه جهان الف،   3980328174

مردم جولان اشغالی امروز (سه‌شنبه) در اعتراض به شهرک‌سازی‌ها و غصب مزارع‌شان از سوی رژیم صهیونیستی دست به تظاهرات و اعتصاب عمومی زدند.

به گزارش فارس، همزمان با اعلام نامگذاری یک شهرک در جولان اشغالی به نام «دونالد ترامپ» از سوی رژیم صهیونیستی، ساکنان این منطقه دست به اعتراض و اعتصاب عمومی زدند.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در این اعتراضات، اهالی جولان همچنین به نصب توربین‌های بادی بزرگ در مزارع کشاورزی آن‌ها اعتراض کردند.

«شیخ سلیمان» از اهالی جولان اشغالی که پیش از این سال‌ها در زندان‌های رژیم صهیونیستی حضور داشته به سانا گفت که اعتصاب عمومی از صبح امروز (سه‌شنبه) آغاز شده و تمامی کسب و کارها و فعالیت‌ها از جمله مکان‌های تجاری و مدارس تعطیل شده و اهالی در شهرک «مجدل شمس» تجمع کرده‌اند.

امروز همچنین مردم جولان پس از تجمع در شهرک «مجدل شمس» به سمت مزارعی که توربین‌های بادی در آن کار گذاشته شده حرکت کرده و علیه رژیم صهیونیستی شعار دادند.

به گفته اهالی نصب این توربین‌ها در نزدیکی مزارع و منازل اهالی جولان اشغالی علاوه بر اینکه مساحت نزدیک به شش هزار دونم از این مزراع را غصب کرده، سلامتی ساکنان را نیز به خطر می‌اندازد. پس از این اقدام اسرائیل، بسیاری از ساکنان مجبور به ترک منازل خود شده‌اند.

شامگاه یکشنبه، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به منظور قدردانی از حمایت‌های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در زمینه اشغال جولان، یک شهرک جدید در این منطقه را به اسم ترامپ نامگذاری کرد.

اسرائیل از چند دهه پیش منطقه جولان را به صورت غیرقانونی مورد اشغال قرار داده است و درحال جامعه سازی در این منطقه است و قصد دارد با توسعه شهرک سازیها در این منطقه بافت جمعیتی آن را نیز تغییر دهد. دونالد ترامپ در ادامه حمایتهای خود از اشغالگری رژیم صهیونیستی در ماه مارس 2019 این منطقه را به عنوان بخشی از این رژیم به رسمیت شناخته بود.