عقب‌نشینی آمریکا از دعوت مقامات سیاسی رژیم صهیونیستی به کنفرانس سازش بحرین

گروه جهان الف،   3980328139

مقام‌های دولتی آمریکا اعلام کرده‌اند واشنگتن تصمیم گرفته است از مقامات سیاسی اسرائیل برای حضور در کنفرانس اقتصادی بحرین، که اولین گام در راستای اجرای «معامله قرن» است، دعوت به عمل نیاورد.

به گزارش تسنیم به نقل از القدس العربی، یک مقام ارشد دولت آمریکا، روز گذشته اعلام کرد، کاخ سفید تصمیم گرفته است مقام‌های دولت اسرائیل را برای حضور در کنفرانس بحرین، که با هدف حمایت از طرح اقتصاد فلسطین برگزار می‌شود، را دعوت نکند تا این کنفرانس به دور از ابعاد سیاسی باشد.

این مقام آمریکایی، که خواست نامش فاش نشود، افزود، در حالی‌که مقام‌های تشکیلات خودگردان فلسطین طرح صلح ابتکاری «جرد کوشنر» مشاور ارشد کاخ سفید را تحریم کرده‌اند، انتظار می‌رود نمایندگان بخش بازرگانی فلسطین در کنفرانس منامه شرکت داشته باشند.

وی افزود: «ما بازرگانان اسرائیلی و فلسطین را دعوت کرده‌ایم. انتظار داریم که این کنفرانس تا حد امکان بر ابعاد سیاسی تمرکز نداشته باشد.»

این در حالی‌ است که پیشتر «اسرائیل کاتز» وزیر خارجه اسرائیل به کانال تلویزیونی «13» این رژیم گفته است: «تل‌آویو در کنفرانس بحرین حضور خواهد یافت و تمامی تدابیر هماهنگی در این زمینه اتخاد خواهد شد.»

در این‌باره یک منبع مطلع به روند برگزاری کنفرانس مذکور به خبرگزاری «رویترز» اعلام کرد، نتیجه رایزنی‌ها آمریکا و بحرین در این زمینه این بود که بهتر است اسرائیل در قالب یک هیئت غیر رسمی در کنفرانس حضور داشته باشد. یک منبع دیگر نیز گفته است که اسرائیل یک هیئت کاملا تجاری به کنفرانس اعزام خواهد کرد.

آمریکا اعلام کرده است که کنفرانسی در منامه، پایتخت بحرین طی روزهای 25 ماه ژوئیه در سطح وزرای دارایی و اقتصاد و با مشارکت تجار و با هدف جذب سرمایه‌گذاری در اراضی فلسطین و با ادعای بهبود وضعیت اقتصادی فلسطینیان، برگزار خواهد کرد.

فلسطینیان، دولت و بازرگانان، با تأکید بر این‌که در کنفرانس مذکور مشارکت نمی‌کنند، تحریم آن را خواستار شده‌اند.