همزمان با مرگ «مرسی»، ریاض دوباره اخوان‌المسلمین را تروریستی خواند

گروه جهان الف،   3980328120 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزارت خارجه عربستان سعودی همزمان با مرگ «محمد مرسی» گروه اخوان‌المسلمین را بار دیگر تروریستی خواند و عامل به وجود آمدن داعش و القاعده دانست.

به گزارش فارس، وزارت خارجه عربستان سعودی شب گذشته (دوشنبه) همزمان با اعلام فوت «محمد مرسی» رئیس‌جمهور سابق مصر و عضو گروه اخوان المسلمین، این گروه را بار دیگر تروریستی خواند.

این وزارتخانه با انتشار یک اینفوگرافی در صفحه توئیتر خود مدعی شد که گروه اخوان‌المسلمین، اصل تروریسم و همچنین منشأ بروز گروه‌هایی مثل القاعده، النصره و داعش است؛ گروهی از نظر عربستان سعودی یک گروه تروریستی است و برای دست یابی به اهداف خود دست به خشونت می‌زند و ادعا می‌کند که نماینده اسلام میانه‌رو است.

در این اینفوگرافی، همچنین ادعا شده است که اخوان‌المسلمین خون مخالفان خود را مباح دانسته و دست به عملیات‌های ترور و انتحاری می‌زند و با حکومت ایران همکاری می‌کند و انقلاب اسلامی ایران از ادبیات اخوانی‌ها تأثیر پذیرفته است.

 

عربستان سعودی اسفند سال 1392 گروه اخوان المسلمون را در فهرست گروههای تروریستی قرار داد و اعلام کرد که حتی ابراز همبستگی با این گروه در عربستان، جرم محسوب می‌شود.

انتشار این شبه‌بیانیه که همزمان با مرگ محمد مرسی بعنوان اولین رئیس‌جمهور برخاسته از اخوان‌المسلمین همراه شده، اعتراض برخی از کاربران را نیز موجب شده و آن‌ها نوشته‌اند که ریاض به جای صدور بیانیه تسلیت، دست از «کینه‌ورزی» به اخوان‌المسلمین بر نمی‌دارد.

«محمد مرسی عیسی العیاط» رئیس‌جمهور سابق مصر و مشهور به محمد مُرسی روز دوشنبه هنگام جلسه محاکمه‌ فوت کرد.

گروه اخوان‌المسلمین مصر در نخستین واکنش خود به فوت محمد مُرسی، دولت مصر را مسئول این حادثه دانست و آن را «قتل عمد» خواند.