دانشگاه آزاد در حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم تحقیقات مقصر است

گروه سیاسی الف،   3980328113 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات قرائت و بر این اساس مشخص شد دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان کارفرما و شرکت مهران گشت مقصر هستند.

به گزارش فارس، گزارش کیمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز(سه شنبه) پارلمان توسط میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قرائت شد.

طبق جمع‌بندی این گزارش، دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان کارفرما و متولی امور حمل و نقل دانشجویان در واحد علوم و تحقیقات و شرکت مهران گشت در این حادثه و در مواردی که ذکر شد مقصر هستند.

همچنین با بررسی صورت گرفته مشخص شد که استفاده از تله‌کابین برای جابه‌جایی حدود ۴۰ هزار دانشجوی این واحد و با توجه به قرارگیری ساختمان‌های دانشگاه در محل‌های مختلف این مجموعه امکان منطقی ندارد.

همچنین براساس این گزارش موارد متعددی از سهل‌انگاری مدیران دانشگاه آزاد و رؤسا و معاونان واحد علوم تحقیقات در خصوص بی‌تدبیری در این حادثه وجود دارد که این موارد شامل قبل از حادثه (نظیر عدم رعایت موارد ایمنی راه و عدم نظارت بر پیمانکار) و بعد از حادثه (نظیر باقی ماندن موارد عدم ایمنی) است که از سوی کمیسیون در حال پیگیری از مقامات قضائی و نتیجه آن متعاقباً به اطلاع خواهد رسید.