ترامپ: نیویورک تایمز منابع گزارش حملات سایبری به روسیه را علنی کند

گروه جهان الف،   3980328056

رئیس جمهور آمریکا در ادامه نزاعش با روزنامه نیویورک تایمز بر سر گزارش مربوط به افزایش اقدامات تهاجمی سایبری این کشور علیه روسیه، از این روزنامه خواست تا فورا منابع مربوط به این گزارش را منتشر کند.

ترامپ: نیویورک تایمز منابع گزارش حملات سایبری به روسیه را علنی کند

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در پی واکنش روزنامه نیویورک تایمز به متهم شدن به "ارتکاب عمل خیانت‌بار" از جانب ترامپ، مجددا توئیتی را علیه این روزنامه منتشر کرد.

ترامپ در این توئیت نوشت: ماجرای منتشر شده در روزنامه نیویورک تایمز درباره تشدید حملات آمریکا علیه شبکه توزیع برق روسیه یک خبر دروغ است و روزنامه ورشکسته نیویورک تایمز به خوبی این موضوع را می‌داند.

ترامپ در ادامه این توئیت خود نوشت: آنها باید فورا منابعشان را در صورتی که چنین منابعی اصلا موجود باشند منتشر کنند هر چند که من به آن تردید داشته و این منابع را دروغین می‌دانم. روزنامه نیویورک تایمز باید کاملا از این بابت پاسخگو باشد.

به گزارش پایگاه هیل، روزنامه نیویورک تایمز در این گزارش خود نوشته بود، آمریکا اقدام به تشدید حملات دیجیتالی خود علیه شبکه توزیع برق روسیه کرده و دو مقام دولتی نیز به این روزنامه گفتند این طرح در حالی اجرا شده که مقامها رئیس جمهور را به طور کامل در جریان جزئیات مربوط به برخی تدابیر آن قرار نداده‌اند چرا که نگران بودند ترامپ در صورت اطلاع پیدا کردن از آنها، در جهت جلوگیری از اجرای این تدابیر اقدام و یا با مقامهای کشورهای دیگر درباره آنها صحبت کند.

ترامپ روز یکشنبه در نخستین واکنشش به این گزارش روزنامه نیویورک تایمز، این روزنامه را متهم به "ارتکاب عمل خیانت‌بار" کرده و این گزارش را کاملا تکذیب کرد.

پس از آن روزنامه نیویورک تایمز نیز به اتهام زنی ترامپ واکنش نشان داده و عنوان کرد، مقام‌های امنیت ملی دولت ترامپ نظرشان را درباره این گزارش اعلام کرده و گفته‌ بودند که از نظر آنها انتشار آن باعث نگرانی نسبت به امنیت ملی نخواهد شد.

بخش ارتباطات روزنامه نیویورک تایمز در توئیت مربوط به این واکنش خود نوشته بود: متهم کردن مطبوعات به خیانت کاری خطرناک است.