حمایت ۷۶ قانونگذار پارلمان اروپا از منتخبان جدایی طلب کاتالونیا

گروه جهان الف،   3980328054

۷۶ تن از قانونگذاران پارلمان اروپا در نامه‌ای عنوان کردند، دولت اسپانیا جلوی سه تن از رهبران منتخب کاتالونیا در پارلمان اروپا برای جمع‌آوری اعتبارنامه را گرفته است که این اقدام نقض حقوق آنها محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، حقوق قانونی این رهبران جدایی طلب منتخب کاتالونیایی در حالی که منتظر دادگاهی شدن یا تحت پیگرد قانونی بودند، از چالش‌های مهم دادگاه‌های اسپانیا از انتخابات پارلمانی اروپا در آوریل و مه سال جاری میلادی محسوب می‌شود؛ این افراد در رفراندوم ناکام ۲۰۱۷ برای استقلال کاتالونیا از اسپانیا به تلاش برای ایجاد شورش متهم شده‌اند.

قانونگذاران پارلمان اروپا از احزاب مختلف از پارلمان خواستند تا از حقوق این سه تن از رهبران کاتالونیا که نمی‌توانند اعتبارنامه برای خود جمع‌آوری کنند، حمایت کند. اگر این افراد نتوانند اعتبارنامه برای خود جمع‌آوری کنند، نمی‌توانند کرسی‌های خود را به دست بیاورند یا مدعی مصونیت پارلمانی شوند.

در نامه این ۷۶ قانونگذار آمده است: مشخص است که چنین تصمیمی برای ممانعت از ورود این سه تن به پارلمان اروپاست.

اخیراً، دادگاهی در اسپانیا حکم داد که "اوریول خونکوآرز"، که منتظر دادگاهی بابت رفراندوم ۲۰۱۷ کاتالونیا است، نمی‌تواند اعتبارنامه برای خود جمع‌آوری کند.

دو تن دیگر شامل کارلس پوجدمون و تونی کامین، که در تبعیدی خودخواسته به سر می‌برند، نیز نمی‌توانند در مادرید اعتبارنامه برای خود جمع کنند چون ممکن است بازداشت شوند.