فعالیت ١٣ هزار کارشناس رسمى حقوق در کشور

گروه اجتماعی الف،   3980328035

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمى و مشاوران خانواده قوه قضائیه گفت: این مرکز حدود ٢٣ هزار وکیل و ١٣ هزار کارشناس رسمى در سطح کشور دارد.

به گزارش فارس، علی بهادرى جهرمى در اولین نشست سراسرى کارآموزان آزمون وکالت سال ٩٦ گفت: حذف کاغذ و بوروکراسی در انجام کار‌ها و حرکت به سمت الکترونیکی کردن اقدامات باید سرلوحه کارها قرار گیرد.

وی از بروز شدن سامانه این مرکز خبر داد و افزود: نقش جامعه وکالت در گام دوم انقلاب مورد تاکید رئیس قوه قضائیه نیز قرار دارد.

بهادری جهرمی افزود: مرکز وکلا، کارشناسان رسمى و مشاوران خانواده قوه قضائیه حدود ٢٣ هزار وکیل و ١٣ هزار کارشناس رسمى در سطح کشور دارد و اکنون نیز در تدارک برگزاری آزمون مشاوران خانواده است.

وی خطاب به کارآموزان وکالت با بیان اینکه پرچم گام دوم در عرصه وکالت را به دوش شما خواهیم گذاشت، بر برنامه ریزی برای ایفای نقش در گام دوم انقلاب تاکید کرد و افزود: اگر در مسیر گام دوم انقلاب و با برنامه ریزی حرکت کنیم، به زودی روزی که نگاه به وکالت، نگاه به حامى واقعى حق و یک مشاوره خوب است را جشن خواهیم گرفت.

وی ادامه داد:این قطار در حال حرکت را باید بازسازى کنیم و در این مسیر به استفاده از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات توجه کنیم.به همین دلیل کارآموزان وکالت باید اطلاعات خود را به روز کنند؛همچنان که شان وکیل باید رعایت شود، شأن کارآموز نیز باید حفظ شود.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمى و مشاوران خانواده قوه قضائیه گفت: جامعه وکالت و وکیل زمانى مى‌تواند نقش خود را در گام دوم انقلاب درست ایفا کند که به جایگاه حقیقى آن بازگردد و در این بازگشت به جایگاه حقیقى، حلقه اول آن است که ما خودمان شأن خود را حفظ کنیم که لازمه آن داشتن اخلاق وکالت است.