سازمان‌ملل: ایران تعهدات خود تحت برجام را ادامه دهد

گروه جهان الف،   3980328018 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سازمان ملل متحد از ایران خواست تا به تعهدات هسته‌ای خود تحت برنامه جامع اقدام مشترک ادمه دهد.

به گزارش تسنیم، «استفان دوژاریک» سخنگوی دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد از ایران خواسته است تا این کشور تعهدات اتمی خود را تحت برجام ادامه دهد.

همچنین دبیر کل سازمان ملل متحد از تمام طرفین این معاهده خواست تا به اجرای تعهدات این موافقتنامه احترام بگذارند.

وی افزود: همه طرفین باید از اقداماتی که می تواند به افزایش تشدید تنش در منطقه منجر شوند، جلوگیری کنند.

روز گذشته  «بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی که در مجتمع آب سنگین خنداب اراک حضور یافته است در نشست خبری گفت:‌ درباره بحث تصمیماتی که شورای امنیت گرفته است، دو اقدام را سازمان انرژی اتمی به‌عهده گرفت. درباره اینکه به مرحله دوم ورود خواهیم کرد نمی‌دانیم و بستگی به اقدام طرف مقابل دارد.

کمالوندی در ادامه گفت: ما تولید را در نطنز افزایش دادیم. امروز شمارش معکوس شروع شده و از امروز به‌مدت 10 روز ما از سقف 300 کیلو عبور خواهیم کرد و افزایش تولید بالا خواهد رفت و سرعت افزایش اورانیوم غنی‌شده 3.67 بالا خواهد رفت. ما در زمینه آب سنگین به مصرف‌کننده تبدیل شده‌ایم که در یکی از موارد تا 57 نوع بیماری را می‌توان تشخیص داد. ممکن است در سنوات آینده نیازی به صادر کردن آب سنگین نباشد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در ادامه گفت: اگرچه ما نمی‌خواهیم تعهداتی را که در گذشته داشته‌ایم و بازارهایی را که پیدا کرده‌ایم کنار بگذاریم، ممکن است با یک روندی، با رفتن به 130 به بالاتر، مزیت‌های اقتصادی را کنار نگذاریم و آن را به‌عنوان مواد اولیه صادر نکنیم و با ارزش افزوده آن را صادر کنیم.