شمخانی : بزودی مستندات کشف و نابودی یکی از پیچیده ترین شبکه های سایبری و جاسوسی سازمان سیا را منتشر می‌کنیم

گروه سیاسی الف،   3980327203
شمخانی : بزودی مستندات کشف و نابودی یکی از پیچیده ترین شبکه های سایبری  و جاسوسی سازمان سیا را منتشر می‌کنیم

 به گزارش الف دبیر شورای عالی امنیت ملی در استانه سفر به روسیه برای حضور و سخنرانی در دهمین اجلاس بین المللی نمایندگان عالی امور امنیتی کشورهای جهان از کشف و نابودی یکی از پیچیده ترین شبکه های سایبری سازمان سیا که در حوزه جاسوسی سایبری به کار گرفته می شد از سوی دستگاههای اطلاعاتی ایران خبر داد و افزود: بخش مهمی از ظرفیتهای عملیاتی سیا در کشورهای هدف امریکا با کشف این شبکه از سوی دستگاههای اطلاعاتی ایران کاملا نابود شد.


شمخانی گفت:با توجه به همکاری جاری میان ایران و بسیاری از کشورهای جهان در قالب ایجاد "شبکه ضد جاسوسی بین المللی" علیه امریکا ، ما اطلاعات شبکه کشف شده را که در چند کشور دیگر نیز فعال بود در اختیار شرکایمان قرار دادیم که منجر به شناسایی و فروپاشی شبکه افسران اطلاعاتی سیا و دستگیری تعدادی از جاسوسان ومجازات آنها در کشورهای مختلف شد.


وی که با خبرنگار  صداوسیما سخن میگفت  اظهار داشت :امریکاییها با اعتراف به پیروزی ایران ،این اقدام ایران را " شکست مفتضحانه اطلاعاتی" نامگذاری کردند.

مستندات این پروژه نیز تماما موجود است.دبیر شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد: مستندات قابل انتشار این عملیات گسترده و کم سابقه بزودی در اختیار رسانه های گروهی قرار می گیرد.

وی افزود:نکته ای که جا دارد در این بخش به ان اشاره کنم فاصله معنی دار میان توان ادعایی و قابلیتهای واقعی آمریکا در حوزه های سایبری، نظامی و امنیتی است .وی افزود:امریکاییها علاقه مند هستند با هدف ارعاب و لطمه زدن به اراده کشورها برای مقاومت در برابر خوی تجاوز گری این کشور ،منطق تخیلی فیلمهای هالیوودی را به عنوان واقعیت به افکار عمومی منتقل کنند.

شمخانی تاکید کرد:رفتارهای هنجار شکن امریکا در نقض معاهدات بین المللی که نمونه های ان را درخروج این کشور از برجام و معاهدات خلع سلاح ، مسئله قدس،به رسمیت شناختن اشغال جولان وهمچنین مسئله حضور نظامی نا امن کننده آمریکا در آبراههای مهم بین الملل می توان مشاهده کرد به یکی از دغدعه های مهم جامعه جهانی تبدیل شده است.


وی با تاکید بر موضع اصولی ایران در خصوص ضرورت پایان دادن به حضور نظامی آمریکا در مناطق مختلف به عنوان اصلی ترین عامل ایجاد بحران و ناامنی گفت:تجربه سالهای گذشته نشان می دهد که حضور نظامی امریکا درمناطق مختلف جهان به ویژه در خلیج فارس برای همه کشورهای حاشیه تهدید محسوب می شود
شمخانی با اشاره به اقدام جنایتکارانه ناو آمریکایی وینسنس در سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران و اعطای نشان افتخار به فرمانده این ناو گفت: این جنایت اشکار که از ثمرات نا میمون حصور نظامی امریکا در منطقه است موضوعی نیست که به راحتی از حافظه تاریخی مردم جهان پاک شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی بر نقش تعیین کننده ایران به عنوان ضامن حفظ امنیت در خلیج فارس و تنگه هرمز و ابتکارات متعددی که برای همکاری با کشورهای همسایه در زمینه کاهش تنش ارایه شده است تاکید کرد و افزود:امریکا همواره با بهانه های واهی و اقدامات مشکوک، روند گفتگو و همکاری منطقه ای را با اخلال روبرو نموده و موجب ایجاد شکاف در روابط کشورهای منطقه شده است.


شمخانی گفت: آمریکایی ها با طرح مباحث ایران هراسانه درتلاشند تا سلاح های بیشتری به برخی کشورهای منطقه بفروشند که این اقدام به تنهایی می تواند یکی از اصلی ترینن عوامل ناامنی و بی ثباتی در منطقه باشد.


شمخانی در پاسخ به سوالی در خصوص رویکرد ایران در قبال اظهارات اخیر جان بولتون و اعتراف وی به انجام عملیات سایبری از سوی امریکا بر علیه کشورهای دیگر بویژه روسیه اظهار داشت :حمله سایبری علیه کشورها روی دیگر حمله نظامی است که آمریکا به صورت غیر قانونی و برخلاف موازین حقوقی و حتی ادبیات و سیاستهای امنیتی خود، به ان مبادرت می کند و طبیعتاباید پاسخگوی این اقدام خود در مجامع بین المللی باشد.


وی افزود:در نهمین اجلاس بین المللی نمایندگان عالی امور امنیتی کشورهای جهان که سال گذشته در روسیه برگزار شد یکی از اصلی ترین موضوعات مورد بحث تهدیدات سایبری و کارکرد آن در توسعه تروریسم و همچنین نحوه همکاری و مشارکت کشورها برای مقابله با ان بود،طبیعتا اظهارات اخیر بولتون که به نوعی اذعان به تروریسم دولتی است دردهمین اجلاس که فردا برگزار می گردد بازتاب خواهد داشت.


دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطر نشان ساخت:هرچند اظهار این موارد موضوع جدیدی است اما تهاجمات سایبری امریکا به کشورهای دیگر سابقه طولانی داشته و آمریکاییها به صورت مستمر این اقدامات را در کنار جنگ اقتصادی و اطلاعاتی علیه ایران و بسیاری از کشورهای دیگر دنبال می کنند.
شمخانی گفت: ما نیز از طریق همکاری و تماس های نزدیک با شرکایمان این تهدیدات را به صورت مستمر بررسی ورصد می کنیم و تمهیدات دفاعی مطمئنی را در قبال آن فعال کرده ایم .