وزیر خارجه آلمان: زمان، زمان دیپلماسی است

گروه جهان الف،   3980327146

وزیر خارجه آلمان در آغاز نشست شورای اروپا گفت، در نشست امروز در راستای تحقق دیپلماسی به منظور حل بحران در منطقه غرب آ‌سیا رایزنی تبادل‌نظر خواهد شد.

به گزارش فارس، «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان در آغاز نشست شورای اروپا در لوکزامبورگ گفت که تحولات منطقه غرب آسیا در دستور کار نشست امروز قرار دارد.

ماس گفت: «ما امروز بار دیگر درباره شرایط در خاورمیانه به تبادل‌نظر خواهیم پرداخت. اتحادیه اروپا نقش مهمی در برقراری ثبات و تنش‌زدایی در منطقه دارد... همه گفته‌اند که خواستار جنگ نیستند. اما در واقع کسی در این راستا اقدامی نمی‌کند. اکنون زمان دیپلماسی است و ما باید این را به همراه اتحادیه اروپا را بیشتر روشن کنیم».

وی همچنین درباره تحولات اخیر غرب‌آسیا هم گفت: «ما اطلاعات سرویس‌های اطلاعاتی آمریکایی و بریتانیایی را داریم که در این مورد فرضیاتی را مطرح کرده‌اند و برای اینکه مطمئن شویم با اطلاعاتی که خودمان داریم، مقایسه می‌کنیم (با این حال) باید در این مورد بسیار با دقت عمل شود و ما در این زمینه با شرکایمان صحبت خواهیم کرد».

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم اعلام کرد که در نشست امروز تحولات اخیر با حضور وزیر خارجه اردن به بحث و تبادل‌نظر گذاشته خواهد شد.