حدود نیمی از نمایندگان پارلمان هند اتهام تجاوز و قتل در پرونده دارند

گروه جهان الف،   3980327135 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

43 درصد از نمایندگان پارلمان جدید هند با اتهام‌هایی همچون قتل، سلاخی، تجاوز و دزدی مواجه هستند.

به گزارش فارس، در حالی که حدود یک ماه از پیروزی «نارندرا مودی» و هوادارانش در انتخابات پارلمانی هند می‌گذرد، خبرها حاکی از این است که بسیاری از این قانون‌گذاران این کشور دارای اتهامات جنایی هستند.

به نوشته روزنامه «استریت تایمز»، ۴۳ درصد نمایندگان جدید منتخب مردم هند، به جرایمی نظیر قتل و تجاوز متهم هستند و با گسترش تحقیقات، این تعداد رو به افزایش است.

به گفته انجمن اصلاحات دموکراتیک، برای مثال تنها یکی از نمایندگان حزب رقیب مودی با نام «حزب کنگره»، با ۲۰۴ پرونده جنایی دست و پنجه نرم می‌کند که شامل سلاخی افراد و دزدی هستند.

بر اساس گزارش این انجمن، حداقل ۲۳۳ تن از ۵۴۳ نماینده پیروز در انتخابات اخیر هند با چنین اتهام‌هایی مواجه هستند. همچنین آمار نمایندگان این دوره، از شروع تحقیقات در سال ۲۰۰۴ تا کنون بیشترین تعداد پرونده جنایی را نشان می‌دهد.

به‌طوری که تعداد قانون‌گذاران مواجه با پرونده‌های سنگین قضایی در هند، طی یک دهه، به بیش از دو برابر افزایش یافته است.

بر اساس آمار این گزارش، از میان ۳۰۳ کاندیدای پیروز حزب «بی‌جی‌پی»، ۱۱۶ دارای چنین پرونده‌هایی هستند. همچنین از ۵۲ فرد پیروز انتخابات از حزب رقیب «کنگره» ۲۹ تن با چنین اتهاماتی مواجه هستند.

طبق قانون هند اگر محکومیت فردی به ثبت برسد، از شرکت در انتخابات منع می‌شود اما صرف وجود اتهام و پرونده ناتمام قضایی نمی‌تواند مانع از حضور آن‌ها در چنین رقابت‌هایی شود.

در دوره قبلی پارلمان هند نیز ۱۸۵ فرد، متهم به جرایم مختلف بودند اما هیچ‌یک به محکومیت ختم نشد.

خشونت در دنیای سیاست هند، به‌عنوان کشوری که گفته می‌شود بهترین دموکراسی در آن رواج دارد، به امری رایج تبدیل شده است.

دو هفته پیش، درگیری میان حامیان دو حزب رقیب در هند، چهار کشته برجای گذاشت.  این درگیری که نیمه شب شنبه در غرب استان «بنگال» رخ داد منجر به کشته شدن سه نفر از حامیان حزب پیروز انتخابات اخیر هند («بی‌جی‌پی») و یک نفر از حامیان حزب رقیب شد. به‌گفته پلیس محلی در این درگیری‌ها دست‌کم 18 نفر نیز زخمی شدند.