معاون وزیر صنعت: بانک‌ها ۴۰ درصد سهم تسهیلات بخش صنعت را پرداخت نکرده‌اند

گروه اقتصادی الف،   3980327005

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نظام بانکی هنوز نسبت به پرداخت تسهیلات بخش صنعت تا ۴۰ درصد سهمی که قانون‌گذار تعیین کرده اقدام نکرده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان ،محسن صالحی‌نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: شرایط ویژه کشور ایجاب می‌کند که وضعیت واحد‌های تولیدی پایش شوند تا دولت بتواند با کمک وزارتخانه صمت، فروش محصولات این واحد‌ها را تضمین کند و از تعطیل شدن آن‌ها جلوگیری شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نظام بانکی هنوز نسبت به پرداخت تسهیلات بخش صنعت تا ۴۰ درصد سهمی که قانون‌گذار تعیین کرده بود اقدام نکرده است و چنانچه بانک‌ها تسهیلات بیشتری به واحد‌های تولیدی پرداخت کنند، از رکود آن‌ها جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه رویکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت این است که صادرات کشور را بیمه کند تصریح کرد: اولویت سازمان صنعت معدن و تجارت کشور این است که حمایت از واحد‌هایی که بتوانند کشور را در مقابل واردات و صادرات بیمه کنند را در دستور کار خود قرار دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان نیز در این نشست اظهار داشت: استان گیلان امسال از رتبه ۷ کشوری در حوزه ارائه تسهیلات رونق تولید به رتبه ۱۷ رسیده است که این وضعیت به دلیل ناهماهنگی برخی نهاد‌های مرتبط با بخش صنعت و خدمات است.